کد خبر: ۳۳۹۱۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
سفیر ایران در دهلی نو:

فصل جدیدی از همکاری ها و توسعه روابط بین ایران و هند آغاز شده است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند گفت: مذاکرات هیئت های اقتصادی ایران و هند در دهلی نو زمینه ساز فصل جدیدی از همکاری ها و توسعه روابط بین دو کشور است .
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا؛ «غلامرضا انصاری» یکشنبه شب در ضیافت شامی که به افتخار وزیر امور اقتصادی دارایی کشورمان و اعضای هیات اقتصادی ایران از سوی انجمن دوستی دو کشور در دهلی نو برگزار شد، اظهار امیدواری کرد با توجه به نتایج خوب مذاکرات و تشکیل شورای همکاری های اقتصادی بین دو کشور، روابط بین دوکشور به سرعت توسعه یابد.

وی با اشاره به نشست های مشترک گروههای اقتصادی ایران و هند در 2 روز گذشته، اظهار کرد: مذاکرات گروههای تخصصی در بخش های انرژی و زیرساخت و دیگر گروها می تواند زمینه ساز آغاز دور تازه ای از همکاری های دو کشور باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هندوستان حذف تحریم ها را آغاز فصل نوینی برای توسعه روابط دو کشور دانست و تصریح کرد ظرفیت های فراوان و گسترده ای برای همکاری ایران وهند در بخش های مختلف انرژی، فناوری ،بازرگانی بین دو کشور وجود دارد.

وی با اشاره به منافع مشترک ایران و هندوستان در زمینه های مختلف، اظهار کرد: این اشتراکات و منافع مشترک همواره موجب تقویت دوستی و همکاری دو کشور بود و ما امیداریم با شرایط جدید بوجود آمده شاهد گسترش بیش از پیش این همکاری ها باشیم.

انصاری به همکاری ایران و هند در زمان تحریم ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هند در دوران سخت تحریم شریک ایران بود و امیدوارم که همکاری بین دو کشور با شتاب بیشتری تقویت شود.
'ک ال مالهوترا' رییس شورای همکاری های اقتصادی ایران و هند نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از توسعه روابط دو کشور، گفت: تشکیل شورای همکاری های اقتصادی ایران و هند نقش بسیار مهمی در توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها خواهد داشت .

وی با انتقاد از تحریم های ظالمانه علیه ایران در سال های گذشته گفت: ایران در حالیکه به همه قوانین آژانس انرژی اتمی پایبند بوده و هیچگونه تخطی نداشته است اما مورد شدیدترین تحریم ها قرار گرفت ولی توانست با اتکا به قدرت و توان بالای خود در مقابل همه این تحریم ها بایستد و به رشد اقتصادی دست یابد.

این مقام اقتصادی هند با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی و تاریخی ایران و هند، اظهار کرد: روابط دوستانه ایران و هند پیشینه ای عمیق و طولانی دارد و فرهنگ و زبان و تاریخ مشترک موجب شده روابط و همکاری های دو کشور همواره پابرجا و مستحکم باشد.
رییس شورای همکاری های اقتصادی ایران و هند، از ایران به عنوان کشوری صلح طلب و پایبند به ارزش های انسانی یاد کرد و گفت: مردم ایران همواره در طول تاریخ مردمانی صلح طلب و انسان دوست بوده اند و به تقویت صلح و دوستی در جهان کمک کرده اند.

وی افزود: اکنون نیز دو کشور بزرگ و قدرتمند ایران و هند به عنوان کشورهایی صلح طلب تلاش می کنند همکاری های خود را تقویت کنند و در راستای گسترش مناسبات گام بردارند.
به گفته وی ،کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و هند در سال های گذشته نشست های متعدد و بسیار خوبی برگزار کرده و این زمینه وجود دارد تا دو کشور همکاری های خود را در همه زمینه های اقتصادی از جمله انرژی، بازرگانی، کشتیرانی و راه آهن ، بیش از پیش گسترش دهند.

«مالهوترا» به نقش و تاثیر برجام بر توسعه روابط ایران با کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: با رفع تحریم ها شرایط بسیار مناسبی برای تقویت جایگاه ایران در منطقه بوجود آمده است و این وضعیت در توسعه روابط دو کشور ایران و هند نیز بسیار موثر و تاثیرگذار خواهد بود.
« علی طیب نیا » وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به همراه نمایندگانی از وزارتخانه های راه و شهرسازی، بنادر، بانک مرکزی و وزارت نفت برای شرکت در کمیسیون اقتصادی ایران و هند روز جمعه وارد دهلی نو پایتخت هند شدند.

گروههای تخصصی زیرساخت و انرژی در دو روز گذشته در حال گفت وگو با طرف های هندی هستند.
انجمن دوستی ایران و هند یکشنبه شب ضیافت شامی را به افتخار وزیر امور اقتصادی و دارایی و اعضای کمیسیون اقتصادی ایران در لالیت هتل در دهلی نو برگزار کرد.
کمیسیون اقتصادی ایران و هند قرار است روزهای دوشنبه و سه شنبه با حضور تمامی اعضای کمیسیون تشکیل جلسه دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین