کد خبر: ۳۳۹۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

کاهش قیمت نفت قبل از آغاز سال جدید میلادی/ نفت آمریکا 37 دلار

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بعد از تعطیلات طولانی‌مدت کریسمس سقوط کرد. این در حالی است که همچنان نفت آمریکا و برنت تقریبا در یک قیمت معامله می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : هر بشکه نفت وست‌تگزاس‌اینترمدییت برای تحویل در ماه پیش‌رو با 38 سنت کاهش قیمت نسبت به آخرین جایگاه خود 37 دلار و 72 سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت برنت نیز با کاهش 13 سنتی به 37 دلار و 76 سنت رسید.

به گزارش اقتصادنیوز، یک معامله‌گر نفت اعلام کرد:‌ « بازارها به طور کلی ضعیف بوده‌اند و روند نزولی قیمت نفت همچنان باقی است ولی تغییرات سریعی در روزهای با حجم معاملات کم بین کریسمس و سال جدید اتفاق افتاده است.»

بازار آمریکا در ماه دسامبر و با توجه به کاهش فعالیت‌های حفاری اندکی فشرده شده است. میزان ذخایر نفتی آمریکا بعد از لغو ممنوعیت 40 ساله صادرات نفت از بالاترین سطح چند سال اخیر خود فاصله گرفت.

در همین زمان، بازارهای جهانی با عرضه مازاد از سوی روسیه و اوپک دست و پنجه نرم می‌کنند. طبق آمار براورد شده میزان عرضه نفت نیم تا 2 میلیون بشکه بیش از تقاضا بوده است. همچنین اقتصادهای در حال ظهور و توسعه یافته در آسیا با کندی روبرو شده‌اند.

آمار منتشرشده دولت ژاپن در روز دوشنبه نشان داد که بازده صنعت این کشور در ماه نوامبر 1 درصد نسبت به ماه قبلی کاهش داشته است. این موضوع نشان می‌دهد که کاهش تقاضا در بازارهای درحال ظهور همچنان ادامه داشته و چشم‌انداز اقتصاد این بازارها را تیره و تار کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین