کد خبر: ۳۳۹۵۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

سقوط یک جنگنده اف-16بحرینی در مرزهای شمالی یمن

منابع عربی دقایقی پیش اعلام کردند یک فروند جنگنده اف-16 بحرینی در منطقه جازان عربستان واقع در مرزهای شمالی یمن سقوط کرد .
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه خبری ' الاحساء نیوز ' این جنگنده بحرینی صبح امروز چهارشنبه در در کوه های فیفاء و در منطقه ای خالی از سکنه در اراضی عربستان سقوط کرد .

الاحساء افزود : خلبان این جنگنده نجات یافته و به یکی از بیمارستان های عربستان منتقل شده است .

ائتلاف ضد یمن علت سقوط این جنگنده را نقص فنی اعلام کرد اما احتمال می رود نیروهای ارتش و مقاومت یمن این جنگنده را هدف قرار داده باشند .

عربستان و 9 کشور عربی دیگر با حمایت آمریکا از ششم فروردین 94، حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تأسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و حتی خانه های مسکونی مردم این کشور را بمباران و تخریب کرده اند.

ریاض هدف از این حملات را به زانو درآوردن نیروهای مردمی و ارتش یمن و بازگرداندن منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت اعلام کرده اما با گذشت 9ماه از این حملات، هیچ یک از این اهداف محقق نشده است.

بحرین نیز از جمله کشورهای شرکت کننده در ائتلاف ضد یمن است و بنا بر اعلام ستاد کل نیروهای مسلح این کشور، از آغاز تجاوز علیه یمن ، هفت نظامی بحرینی کشته شده اند .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین