کد خبر: ۳۴۳۶۱۸
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰

هوای آلوده 11 برابر آب آلوده برای انسان خطرناک است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: هوای آلوده 11 برابر آب آلوده و 16 برابر غذای آلوده برای انسان خطرناک است و باید فرهنگ‌سازی لازم در زمینه ایجاد هوای پاک داشته باشیم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، پرویز آرامنش در همایش بزرگ محیط یاران استان با اشاره به 29 دی روز هوای پاک، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی هوایی پاک دارد در حالی که در بسیاری از استان‌های کشور مشکل آلودگی هوا وجود دارد و دیدن آسمان آبی برایشان آرزو شده است.

وی ادامه داد: امروز برای ایجاد حساسیت بیشتر بین اقشار مختلف برای ایجاد جامعه‌ای با هوای پاک به عنوان روز ملی هوای پاک نام‌گذاری شده است تا اهمیت بیشتری به مسائل محیط زیست داده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با تاکید بر مشارکت با دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش برای حفظ محیط‌ زیست، گفت: با افزایش همکاری بین دستگاه‌های مختلف می‌توانیم هوای پاک داشته باشیم.

وی، وجود کارخانه‌جات و صنایع را از دلایل آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: 10 تا 15 درصد آلودگی هوا به دلیل وجود کارخانجات است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه آلودگی هوا تاثیر منفی بر ابنیه، انسان‌ها، جانداران و محیط زیست دارد، تاکید کرد: اقدامات لازم در راستای کاهش آلودگی هوا باید انجام دهیم. ایران با وجود اینکه کشوری صنعتی نیست اما جزو 10 کشوری است که CO2 تولید می‌کند و سرانه تولید CO2 در ایران سالیانه بالغ بر 7.7 تن است.

وی، فرهنگ‌سازی و آموزش را از جمله اقدامات مهم دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا توافقاتی با سازمان دانش‌آموزی و آموزش و پرورش منعقد شده و در نتیجه این امر به دانش‌آموزان در 5 مدرسه در این زمینه آموزش داده می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین