کد خبر: ۳۴۹۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳

زن مسلمان عضو تیم المپیک آمریکا: ترامپ یک فاشیست است

شمشیرباز زن مسلمان عضو تیم المپیک آمریکا دونالد ترامپ را یک فاشیست خواند که به دنبال اشاعه نفرت و ترس است.
آفتاب‌‌نیوز :
ابتهاج محمد، اولین زن آمریکایی محجبه‌ای است که در مسابقات المپیک شرکت می‌کند. او اوایل ماه جاری میلادی در اتفاقی تاریخی توانست به عنوان اولین زن مسلمان با حجاب واجد شرایط پیوستن به تیم آمریکا برای المپیک برزیل شود. این در حالی است که تا پیش از این هیچ ورزشکار زن مسلمانی در تیم المپیک آمریکا حضور پیدا نکرده بود. او که اخیرا با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به هنگام بازدید وی از مسجدی در بالتیمور ملاقات کرده در مصاحبه‌ای با روزنامه دیلی میل درباره رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اظهار نظر پرداخت. او در این اظهاراتش شدیدترین انتقادها را از دونالد ترامپ کاندیدای ریاست جمهوری پیشرو حزب جمهوری خواه آمریکا مطرح کرده و گفت: فکر می کنم متاسفانه کسانی در رقابت انتخابات ریاست جمهوری وارد شده اند که دستور کارشان اشاعه ترس و نفرت در سخنرانی‌هایشان بوده و قصد دارند فضایی ایجاد کنند که در آن علیه مهاجران و مسلمانان حرف زده شده و این نوع نژادپرستی ذاتی که فکر می‌کنم در بسیاری از مردم وجود دارد اشاعه پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: این رویه باعث ایجاد یک فضای حقیقتا ترسناک می‌شود و من نگران امنیت اقلیتها در کشورمان می شوم.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، ابتهاج محمد خاطر نشان کرد: با این وضعیت این که مردم به طرح باورهای فاشیستی بپردازند هر چه بیشتر قابل پذیرش می شود و این واقعا ناراحت کننده است.

ابتهاج محمد که اصالتا به شهر مپلوود در ایالت نیوجرسی تعلق داشته و در حال حاضر در نیویورک زندگی و تمرین می کند گفت که معتقد است فضای سیاسی فعلی در آمریکا در حال بازگشت به دوران های سیاه گذشته است. وی تاکید کرد: امیدوارم که وضعیت به زودی تغییر کند زیرا می ترسم تاریخ دوباره تکرار شود.

این اظهارات ابتهاج محمد در حالی مطرح شده که دونالد ترامپ چندی پیش در اظهاراتی مناقشه برانگیز خواسته بود همه مسلمانان موقتا از سفر به آمریکا منع شوند. او همچنین در اظهار نظر جنجالی دیگری نیز گفته بود اگر رئیس جمهور شود یک دیوار بزرگ بین مکزیک و آمریکا خواهد ساخت تا جلوی ورود مهاجران غیرقانونی از مکزیک را بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین