کد خبر: ۴۱۶۷۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

مقام صهیونیست: جان کری لکه ننگ آمریکاست

یک مقام ارشد شورای شهرک های رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در ادامه ابراز خشم سران این رژیم علیه آمریکا، جان کری را به باد انتقاد گرفت و او را لکه ننگ سیاست خارجی آمریکا خطاب کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، 'اودد رویوی' فرستاده ویژه خارجی شورای 'یشا' همچنین از جان کری به عنوان فردی 'غافل' یاد کرد.

رویوی این اظهارات را در آستانه آخرین سخنرانی وزیر خارجه آمریکا در خصوص سیاست آمریکا و مساله صلح خاورمیانه بر زبان راند.

وی اضافه کرد که کری 'از پشت به نزدیک ترین متحدش خنجر زد' و 'بدترین وزیر خارجه آمریکا در تاریخ' بوده است.

او در ادامه رگبار اتهامات به کری تصریح کرد که، وی از 'واقعیت های' شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری چیزی نمی داند.

این رژیم از این که آمریکا روز جمعه گذشته با وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل اجازه داد این نهاد بین المللی شهرک سازی در اراضی فلسطینیان را محکوم کرده و آن را 'نقض فاحش' قوانین بین المللی بداند بسیار خشمگین است.

تل آویو آمریکا را به هماهنگی و حمایت از تصویب این قطعنامه متهم کرده است.

کری همچنین ناظر مذاکرات سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی در سال های 2013-2014 بود که بی نتیجه پایان یافت.
رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب قطعنامه مذکور، مناسبات خود را با کشورهای حامی این قطعنامه کاهش داده است. تل آویو به سران صهیونیست گفته است که اطلاع ثانوی از سفر به این کشورها و دیدار با مقام های آنان امتناع کنند.

دست کم دو سفر تاکنون لغو شده یا به تعویق افتاده است. یکی از این سفرها دیدار نخست وزیر اوکراین و دیگری ملاقات با وزیر خارجه سنگال بوده است.
گزارش هایی نیز منتشر شده است مبنی بر این که نتانیاهو دیدار با ترزا می نخست وزیر انگلیس در اجلاس جهانی داووس را لغو کرده است.

پس از تصویب قطعنامه مذکور، نتانیاهو مدعی شد که از آن تبعیت نخواهد کرد و به ادامه ساخت و سازهای غیرقانونی در اراضی فلسطینیان ادامه خواهد داد. این در حالی است که امروز مقام های صهیونیست در بیت المقدس از لغو جلسه صدور مجوز ادامه شهرک سازی در بیت المقدس بنا به درخواست نتانیاهو خبر دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین