کد خبر: ۴۱۸۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

هر 9 ماه 6 کودک رهاشده پیدا می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: نوزادی که روز گذشته در مبارکه رها شده بود، با دستور مقامات قضایی به اداره بهزیستی این شهرستان تحویل داده شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سعید صادقی اظهار کرد: افرادی که این نوزاد را پیدا کرده بودند کودک را به نیروی انتظامی تحویل داده‌اند و پس از آن این نوزاد با دستور مقامات قضایی به اداره بهزیستی این شهرستان تحویل داده شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از ایسنا، وی خاطرنشان کرد: از کسانی که احساس می‌کنند توانایی نگهداری فرزند خود را ندارند یا مشکلات خاص در فرزند خود می‌بینند از رها کردن آنها در کنار خیابان خودداری کنند و آنها را خودشان مستقیم به بهزیستی تحویل دهند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: هم اکنون 42 نوزاد در شیرخوارگاه نرجس وجود دارد که 15 نوزاد دارای معلولیت جسمی و ذهنی شدید هستند و چیزی حدود 50 درصد نوزادان این شیرخوارگاه ا در کنار خیابان رها شده بوده‌اند.

1600 زوج نابارور متقاضی فرزند خواندگی

صادقی با اشاره به اینکه در هر 9 ماه از سال 6 کودک رها شده در استان پیدا شده‌اند، افزود: این میزان شاید چشمگیر نباشد اما همین رها شدن نوزادان در کنار خیابان نیز دارای پیک‌های مختلف در سال است مثلاً اواخر بهار و اواخر تابستان نوزادان بیشتری در کنار خیابان رها می‌شوند که این عامل با اعتیاد زنان و از هم گسیختگی خانواده‌ها شدیداً مرتبط است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر 40 خانه کودک و نوجوان در استان وجود دارد که 39 خانه به صورت هیئت امنایی و 500 کودک را تحت پوشش دارند و دختران را تا زمان ازدواج و پسران را تا هنگام یافتن شغل در این خانه‌ها زندگی می‌کنند.

صادقی افزود: یکی از این 40 مرکز نیز متعلق به بهزیستی و شیرخوارگاه نرجس نام دارد که تمام کودکان بی سرپرست و بدسرپرست زیر سه سال را تحت پوشش قرار می‌دهد. و در واقع کودکانی که توسط مراجع قضایی و انتظامی مجهول الهویه تشخیص داده می‌شوند به مراکز نرجس منتقل می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: پس از اینکه کودکان از نظر سلامت و هپاتیت و ایدز مورد آزمایش قرار گرفتند و سلامت آن‌ها تأیید و مجهول الهویه بودن آنها محرض شد وارد سیکل فرزند خواندگی می‌شوند که امروز 1600 زوج نابارور متقاضی سرپرستی این کودکان هستند و در سال جاری 36 فرزند به این زوج‌ها واگذار شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین