کد خبر: ۴۲۵۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

بازخوانی سخنان رییس جمهوری از حضور وحدت آفرین ملت در حماسه 22 بهمن

مروری بر سخنان حسن روحانی رییس جمهوری درباره حضور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن نشان از ضرورت وحدت و یکپارچگی در میان تمام اقشار دارد زیرا دهه فجر جشن ملی ایرانیان و هنگامه استقرار استقلال در این مرز وبوم است و همه بایستی با هر اندیشه، سلیقه و تفکری در این روز در کنار هم باشند و شعارهای وحدت آفرین سردهند.
آفتاب‌‌نیوز : پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور رشادت ها، فداکاری ها و شهادت طلبی های ملتی منسجم و پیرو ولایت و رهبری است که با ایثار و از خودگذشتگی به استبداد 50 ساله رژیم پهلوی پایان دادند و با تاسیس نظام اسلامی، استقلال و آزادی را برای مردمان این سامان به ارمغان آوردند.

این نهضت را تنها نباید به عنوان روز پایانی یک رژیم سیاسی و آغازی بر حیات حکومتی دیگر تلقی کرد بلکه باید از آن به عنوان سرفصلی برجسته در تاریخ سیاسی ایران و نقطه‌ عطفی در روند مبارزات ملت ایران یاد کرد.

ملت ایران هر سال با گرامیداشت و برگزاری مراسم ها و آیین های ویژه دهه فجر دگر بار با آرمان های انقلاب، بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری پیمانی دوباره می بندند تا همواره پشتیبان و حافظ این نظام باشند.

حسن روحانی رییس جمهوری که از سال های نخستین پیروزی انقلاب در مسوولیت های مختلف منشا خدمات ارزنده‌ای به انقلاب و نظام اسلامی بوده است، جمهوریت و حاکمیت ملی را مهم ترین دستاورد و نتیجه استقرار نظام جمهوری اسلامی دانست و مردم را بزرگترین سرمایه آن ارزیابی کرده است و همواره بر حضور گسترده ملت در یوم الله 22 بهمن تاکید دارد.

گروه اطلاع رسانی ایرنا به بهانه سی و هشتمین بهار انقلاب و برپایی باشکوه راهپیمایی 22 بهمن به محوریابی گزیده ای از سخنان رییس جمهوری پرداخته است.

**دهه فجر؛ جشنی ملی ملت ایران
- دهه فجر دهه جشن ملی ملت ایران و پایان سلطنت و استبداد در این سرزمین و روز استقرار استقلال واقعی و حکومت ملی و مردمی و جشن حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است. امام خمینی(ره) در 12 بهمن 57 با ورود خود برای ملت ایران نشاط و امید آورد و ما باید امید به آینده و نشاطمان را برای ساختن کشور حفظ کنیم. (مراسم تجدید میثاق اعضای هیأت دولت با آرمان ‌های امام راحل؛ 13 بهمن 1392)


** 22 بهمن؛ روز وحدت ملی و شکوفایی ملت ایران
- من از ملت ایران و همه زنان و مردان، اقوام و عشایر، جناح‌ها و سلیقه‌ها و تفکرهای گوناگون دعوت می‌کنم که در روز 22 بهمن همگی در کنار هم بوده و 22 بهمن امسال با سال‌های گذشته متفاوت‌تر باشد و هیچ‌کس خدایی ناکرده با روز سرنوشت ملی و استقلال خود و روز پایان استبداد و شکوفایی و سربلندی این ملت قهر نکند. همگی با هر اندیشه، سلیقه و تفکر سیاسی، باید 22 بهمن در کنار هم باشیم و شعارهای ما در این روز، شعارهای وحدت آفرین باشد و این همان چیزی است که امام راحل می‌خواست. (مراسم تجدید میثاق اعضای هیأت دولت با آرمان ‌های امام راحل؛ 13 بهمن 1392)

** 22 بهمن روز اتحاد ملت، وحدت ملی و ائتلاف ملی
- امروز روز جشن ملی ایرانیان سراسر جهان و همه آزادی‌خواهان جهان است. 22 بهمن روز اتحاد ملت، وحدت ملی و ائتلاف ملی است. 35 سال پیش در چنین روزی مردم ایران، به رهبری فقیه، اندیشمند، روشن ضمیر، حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه در برابر اختناق، دیکتاتوری و آنهایی که می‌خواستند کشور ایران را در سلطه خود نگه دارند، پیروز شدند. پیروزی در 22 بهمن سال 57، پیروزی یک طایفه، قبیله، قشر و جناح نبود، پیروزی همه مردم ایران بود. امام حتی در ورودش به ایران، وارد خانه خاصی نشد، در جمع حزب و جناح خاصی وارد نشد، امام در کنار شهیدان زنده و مردمی که از سراسر ایران اجتماع کرده بودند، حضور پیدا کرد. (مراسم سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی؛ 22 بهمن 1392)

**مشارکت و حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن
- ملت بزرگ ایران امسال همانند سال های گذشته با حضور، مشارکت پرشور و نشاط گسترده تر خود در جشن های دهه مبارک فجر نشان می دهند که در برابر فشار دیگران خسته نشده و سر فرود نخواهند آورد و با تلاش کارگزاران نظام و با هدایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری به راه خود برای توسعه و پیشرفت کشور ادامه خواهند داد.(جلسه هیات دولت ؛ سوم بهمن 1393)

**22 بهمن؛ استقرار مردم سالاری دینی و وحدت ملی در کشور
- 22 بهمن روز جشن ملی و روز ملت ایران است. 22 بهمن روزی است که ملت ایران توانست استبداد و استعمار را برای همیشه پشت سر گذاشته و حکومت ملی و اسلامی را براساس مردم‌سالاری دینی تشکیل دهد. هر مقدار این حضور پررنگ‌تر و مقتدرتر باشد به دنیا نشان می‌دهد که ملت ما دارای انسجام و وحدت ملی است و بی‌تردید ملت ایران پرشورتر از سال‌های گذشته در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد. (دعوت از مردم برای برپایی راهپیمایی 22 بهمن؛ 22 بهمن 1393)


**شعار وحدت و همدلی در روز پیروزی انقلاب
- در روز 22 بهمن هیچ‌کس حق ندارد، این روز را که متعلق به ملت ایران است به نفع یک جناح و یا حزبی مصادره کند و مردم باید همانند سال 57 قدرت خود را در برابر استعمار به رخ بکشانند و نشان دهند که همچنان در صف واحد، پیگیر منافع و مصالح ملی هستند و به جهانیان بگویند که ملت ایران راه 36 سال گذشته را همچنان با قدرت ادامه خواهد داد. زمانی که مردم به صورت پرشور و بانشاط در روز خودشان که روز ملی است، حضور یابند و این روز را جشن گرفته و با صدای بلند شعارهای انقلاب را تکرار کنند، همه بدخواهان و دشمنان ما قدرت این ملت را بهتر احساس خواهند کرد. شعارهای این روز باید شعار وحدت و همدلی باشد و شعارهای جناحی، گروهی و حزبی، شایسته 22 بهمن نیست. (دعوت از مردم برای برپایی راهپیمایی 22 بهمن؛ 22 بهمن 1393)

**همصدایی ملت ایران در منافع و مصالح ملی
- 36 سال از خواست مردم ما برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی گذشت اما آرمان ملت ما همچنان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی ایران تبلور شریعت در یک ملت بزرگ و تجلی حکومت خدا در قامت ملتی رشید است. جمهوری اسلامی، اعمال اراده الهی از طریق امتی بیدار و هوشیار است. (جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ 22 بهمن 1393)


**تعلق انقلاب اسلامی به تمامی اقشار و جناح ها
- انقلاب اسلامی متعلق به همه ملت ایران است و نه مربوط به یک قوم، قشر و یا جناح خاصی. ملت ایران یکپارچه قیام کرد و این انقلاب را به پیروزی رساند و امروز هم همه باید یکپارچه از منافع این مردم و نظام به خوبی دفاع کنیم. انقلاب برای تغییر اسم نبود، بلکه برای تغییر رسم‌ها و برای زدودن رسوماتی بود که عدالت، آزادی و ارزش‌های دینی را نادیده می‌گرفت. امروز هم خواسته مردم و نسل جوان ما همان خواسته 36 سال قبل ملت بزرگ ایران است. (جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ 22 بهمن 1393)

**احترام به امام؛ تکریم آرمان های انقلاب
- امروز و در آستانه سی و هفتمین دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در کنار مرقد حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر پیمان می‌بندیم که مسیر بر حق ایشان را از یاد نخواهیم برد. شجاعت امام در ایستادگی در برابر استبداد و استعمار قدرت‌های بزرگ، شجاعت در جنگ و مقاومت و شجاعت در صلح و اجرای مدیریت شرایط جدید بعد از جنگ تحمیلی در کشور، همگی از ویژگی‌های برجسته امام راحل است که می‌تواند برای ما درس‌آموز باشد.

ایام دهه فجر امسال با پیروزی منطق و استدلال کشورمان در برابر شش قدرت بزرگ و نیز همگام شدن با پایان یافتن تحریم‌ها و از بین رفتن فشارهای نابجا و همزمان شدن با احترام بیشتر جهانیان نسبت به ملت ایران مواجه است. (حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)؛ 11 بهمن 1394)

** غافلگیری قدرت های جهانی با رهبری امام راحل و ایستادگی مردم
- رهبری امام راحل و ایستادگی ملت آنچنان سریع ، جامع و پرجاذبه بود که موجب غافلگیری قدرت های جهانی در برابر یک قدرت نوظهور و بزرگ دینی و پیروزی مردم شد. امام خمینی (ره) رهبری انقلاب را با توکل به خداوند و اتکای به اعتمادعمیق مردم برعهده داشت و با بصیرت و شناخت کم نظیر از شرایط کشور و جهان؛ بیش از همه به پیروزی انقلاب اسلامی اطمینان داشت. امروز هم ایمان و وحدت همراه با رهبری خردمند و دوراندیشی ملت، ما را دربرابر توطئه ها پیروز می کند. (جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ 20 بهمن 1394)

**حضور مردم همیشه در صحنه و تجدید میثاق با آرمان های انقلاب
- ملت ایران پس از 37 سال آنچنان که در راهپیمایی تهران و سراسر استان‌ها می‌بینیم همانند اولین روزهای انقلاب در صحنه هستند. ما همه آرمان‌های خود را با همت مردم، اتحاد، وحدت و انسجام محقق خواهیم کرد. امروز ایران اسلامی امن‌ترین کشور در منطقه است و همه جهانیان چشم به فعالیت ایران عزیز دوخته‌اند. با حمایت مردم و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب می‌توانیم به همه اهدافمان دست پیدا کنیم. (اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم راهپیمایی 22 بهمن 1394)

** اقتدار کشور در سایه مشارکت ملی
- ایران آباد و سرافراز را در چارچوب اقتصاد مقاومتی خواهیم ساخت. مردم بزرگ ایران در برابر هیچ فشار و تهدیدی تسلیم نشده و نخواهند شد و امروز همه قدرت‌ها نیز دریافته‌اند، باید در برابر عظمت ملت ایران سر فرود آورند. ما باید در سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی دوباره آن را بازخوانی کرده و ببینیم چگونه توانستیم در 38 سال گذشته در برابر همه مشکلات ایستادگی کنیم. ما ایستادگی کردیم چون به هویت ایرانی- اسلامی خود بازگشتیم.

اسلام پناه همه ایرانیان و همه آنهایی است که در این کشور زندگی می‌کنند و اگر کسی هم مسلمان نباشد احساس می‌کند که اسلام پناه اوست و امروز وظیفه تک تک ما این است که از این انقلاب شکوهمند و آرمان‌های آن بخوبی دفاع کنیم. انقلاب ما پای صندوق آرا تبلور پیدا می‌کند و امام راحل 47 روز بعد از 22 بهمن سال 57 ما را به پای صندوق‌های آرا دعوت کرد و به جمهوری اسلامی رأی دادیم.

مقاومت و اقتدار ما در سایه مشارکت ماست و هیچ کس نباید با صندوق رأی قهر کند. مردم ایران در قالب سه شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی توانستند در 37 سال قبل، به سلطه خارجی پایان داده و نظام مستقلی را در چارچوب اسلام و ارزش‌های دینی و مورد احترام جهانیان بر پا کنند. (اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم راهپیمایی 22 بهمن 1394)
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین