کد خبر: ۴۲۵۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴

موگرینی: اروپا به مهاجران نیاز دارد

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت: اروپا با جمعیت پا به سن گذاشته، به مهاجران نیاز دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
وی یادآور شد که تنها راه حل بحران مهاجران، از طریق همکاری است، نه اینکه درها به روی آنها بسته شود. 

وی دراجلاس اروپا - آفریقا درمورد مهاجرت در پایتخت مالت افزود:به اعتقاد من، اروپایی ها باید درک کنند که ما برای اقتصادهای مان به مهاجران نیاز داریم، زیرا جمعیت این قاره در حال پیر شدن است.

موگرینی با اشاره به اینکه دستکم چهارهزار و 500 نفر که اکثرشان آفریقایی بودند، سال گذشته در تلاش برای رساندن خود به ایتالیا در دریا غرق شدند یا در فهرست مفقود شدگان قرار گرفتند، گفت: آفریقا به نوبه خود باید بهای قاچاق انسان و جان باختن افراد را مورد توجه قرار دهد.

وی با یادآوری اینکه مرزبندی، پاسخ یا راهکاری برای این بحران نیست، بدون اشاره مستقیم به وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد ساخت دیوار در امتداد مرز کشورش با مکزیک افزود: نیروهایی در سراسر جهان هستند که در جهت رویکردی متفاوت که بر ساخت دیوار به جای مشارکت مبتنی است، حرکت می کنند. 

موگرینی با اعلام اینکه اروپا درهایش را نمی بندد و نخواهد بست، گفت که این قاره باید برای حل بحران مهاجران دست به کار شود. 

وی افزود: ما باید فاجعه (جان باختن مهاجران) در دریا و صحرا را متوقف کنیم. هر روز مردم با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

اروپا مقصد نهایی مهاجرانی است که از جنگ و درگیری در کشورهای خود می گریزند و از میان آب های دریای مدیترانه می گذرند، اما شمار زیادی از آنها جان خود را در آب ها از دست می دهند.

به گزارش انتخاب، دستکم 227 مهاجر از آغاز سال جاری در دریا غرق یا مفقود شدند، در حالی که حدود هشت هزار و 500 نفر نجات یافتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین