کد خبر: ۴۲۶۲۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵

100 سرمایه گذار جمهوری آذربایجان در راه اردبیل

استاندار اردبیل گفت: 100 سرمایه گذار و بازرگان از جمهوری آذربایجان برای مذاکره با مسئولان و بازرگانان استان برای سرمایه گذاری به همراه وزیر صنعت آن کشور تا 2 هفته آینده به اردبیل می آیند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا مجید خدابخش روز شنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه عکس و اینفوگرافیک در امتداد تدبیر که در سالن ختایی شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار شد افزود: وزیر صنعت آذربایجان و وزیر ارتباطات،فن آوری و اطلاعات کشورمان بعنوان روسای کمیسیون مشترک دو کشور در اردبیل به منظور تبادل نظر در زمینه های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری در اردبیل حضور یافته و تفاهم نامه امضا خواهند کرد.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید بستر لازم برای سرمایه گذاری فراهم شده و ان شاالله با ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی مغان و بندرخشک اصلاندوز تحول عظیمی در اقتصاد استان رخ خواهد داد و شاهد گسترش مراوادت اقتصادی با کشورهای همسایه خواهیم بود.
استنادار اردبیل دستاوردهای دولت تدبیر و امید را قابل تحسین دانست و افزود: سرمایه گذاری 350 میلیون دلاری در نیروگاه اردبیل از طریق صندوق توسعه ملی ،اشتغالزایی 20 هزار نفر ،مطالعات سه پهنه معدنی ،فعال شدن پل معلق مشگین شهر ، اجرای شبکه پایاب 
سد خداآفرین ، سرمایه گذاری سه ونیم میلیارد دلار در واحد تولید و بسته بندی پای مرغ ،فعال کردن عملیات اجرایی سدعمارت و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید در این استان است.
خدابخش بیان کرد: سد عمارت یکی از طرح های اساسی استان است که به علت نبود اعتبارات تعطیل شده بود و در حاضر بصورت سه نوبته با فعالیت 550 نفر در دست اجراست و سال گذشته یک هزار میلیارد ریال و امسال هم یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافته که نشان از توجه دولت به طرح های اساسی دارد.
وی اجرای شبکه پایاب خداآفرین را یکی دیگر از طرح های قابل توجه دانست و افزود: برای اجرای این طرح هم یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته که در صورت تکمیل 62 هزار هکتار اراضی دیم منطقه مغان به آبی تبدیل شده و برای بیش از 30 هزار نفر هم اشتغال ایجاد خواهد شد.
استاندار اردبیل از مطالعه جامع منطقه مغان خبر داد و گفت: اجرا و تکمیل این طرح در منطقه ایجاب می کند که باید مطالعه جامعی برای ایجاد شهر جدید در قالب 100 هزار نفر در آینده تدارک دیده شود.
خدابخش خروج محصول سیب زمینی از بحران را یادآور شد و گفت: یکی از مشکلات محصول سیب زمینی نبود انبار و سردخانه برای نگهدای این محصول بود که درگذشته فقط برای 50 هزار تن سیب زمینی انبار ایجاد شده بود که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید مجوز صادرات 100 هزار تن سیب زمینی با ایجاد کارخانه فراورده های سیب زمینی صادر شده و ان شالله در آینده نزدیک این کارخانه راه اندازی خواهد شد .
استاندار اردبیل بااشاره به راه اندازی پارک علم و فنآوری در استان گفت: سال گذشته 10 هکتار زمین برای احداث این پارک اختصاص یافت و امسال هم 12 میلیارد ریال ردیف اعتباری گرفت.
خدابخش افزود: استان اردبیل در دولت تدبیر وامید به استان کشاورزی مبتنی بر دانش بنیان ارتقا یافته و امید است در سال های آینده هم شاهد توسعه کشاورزی صنعتی در استان باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین