کد خبر: ۵۳۳۱۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

ورود هواپیماهای آمریکایی به مهرآباد‌ و سکوت سازمان هواپیمایی/عکس

چندین فروند هواپیما با رجیستر آمریکا طی چند ماه اخیر وارد مهرآباد شده است، پیگیری‌ درباره علت ورود این هواپیماها به کشور و دلیل فرود آن در مهر آباد و نه فرودگاه امام خمینی(ره)، به نتیجه نرسید و مسئولان سازمان هواپیمایی موضوع را بی‌توضیح گذاشتند.
آفتاب‌‌نیوز :
حدود چند هفته پیش بود که یک فروند هواپیمای‌ جت «بمباردیر» با رجیستر آمریکایی (رجیستر آن با حرف N آغاز شده است) در فرودگاه مهرآباد فرود آمد و یک روز بعد از مهرآباد به مقصد خود پرواز کرد.

این هواپیمای بمباردیر به علامت ثبت N28ZD وارد مهرآباد شده بود.


به تازگی نیز هواپیما‌ی بوئینگ ۷۳۷ با علامت ثبت N30ISR (امریکا) وارد فرودگاه ایران شده است‌.

ورود هواپیماهای آمریکایی به مهرآباد‌ و سکوت سازمان هواپیمایی/عکس

در مورد سرنشینان این پروازها، دلیل حضور آن در ایران و اینکه به چه دلیل یک پرواز بین‌المللی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشسته است، ابهاماتی رخ داد و پیگیری‌ها در این چند هفته از مسئولان صنعت حمل و نقل هوایی بی‌جواب ماند و همگی به اتفاق مایل نبودند در این‌باره اظهار نظر کنند.

‌مدیرکل فرودگاه مهرآباد پاسخگویی در این‌باره را در حیطه اختیارات سازمان هواپیمایی کشوری ‌دانست و در سازمان هواپیمایی کشوری هم در این‌باره شخص پاسخگویی وجود نداشت و اطلاعی از هواپیمای مذکور با علامت ثبت کشور آمریکا در فرودگاه مهرآباد در دست نبود.

اما پس از آنکه هواپیمای مذکور به‌تازگی و برای بار دوم وارد مهرآباد شد‌، مجدداً پیگیری‌ها از مسئولان هواپیمایی کشوری ادامه یافت.

پیگیری ها از معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری به نتیجه نرسید و به ناچار سراغ مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری که خود را «سخنگوی سازمان هواپیمایی» می‌داند، رفتیم، البته ‌طبق اطلاعات پورتال سازمان هواپیمایی کشوری، وی فقط 2 پست «مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان هواپیمایی» و «مدیر روابط عمومی سازمان» را بر عهده دارد.

‌رضا جعفرزاده از صبح امروز تماس‌های فارس را بی‌جواب گذاشت تا بالاخره در تماس با شماره موبایل دوم وی و آن هم با شماره تلفنی ناشناس، بارها پاسخ خبرنگار فارس درباره علت ورود هواپیمای آمریکایی به‌ فرودگاه مهرآباد را موکول به دقایقی دیگر کرد تا آنکه بالاخره اعلام کرد: «درباره این هواپیمای آمریکایی و ورود آن به مهرآباد هیچ توضیحی نداریم».

متاسفانه سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت صنعت حمل و نقل هوایی‌ در حوزه اطلاع‌رسانی و خبررسانی به‌موقع، ضعف مفرطی دارد و البته این غیررسانه‌ای بودن، چندان هم ناخوشایند مسئولان غیررسانه‌ای این سازمان ‌نیست، کما اینکه در چند سال اخیر سازمان هواپیمایی کشوری نشست خبری مختص‌ فعالیت‌ها، دستاوردها و خدمات خود نداشته است و به نظر می‌رسد، اعتقاد چندانی به اطلاع‌رسانی به مردم ندارد.

به هر حال متاسفانه اطلاع‌رسانی در سازمان هواپیمایی فقط محدود به یک فرد شده است که وی نیز با رفتار‌های سلیقه‌ای و انتخاب اخبار گزینشی، پاسخگویی به افکار عمومی را به صورت کامل در دستور کار ندارد.

بنابراین گزارش پیگیری‌ها در این‌باره ادامه داشت، شنیده‌ها حاکی از آن است‌ که این هواپیماها متعلق به یک شرکت آمریکایی اما در اجاره‌ سرمایه‌گذار هندی و حامل تاجر هندی و همراهانش بوده است که برای تجارت، سرمایه‌گذاری و مذاکرات اقتصادی به ایران (تهران و تبریز) سفر کرده است.

این هواپیما و بوئینگ ۷۳۷ ‌که با علامت ثبت امریکایی به تهران آمده‌اند، توسط‌ تاجر هندی، از بانک امریکایی اجاره شده است؛ این بانک در زمینه اجاره هواپیما به افراد و کشورهای مختلف فعالیت می‌کند و بیش از 1500 فروند هواپیما را در مالکیت خود داشته و به افراد و شرکت‌ها اجاره می‌دهد.

طبق اعلام سایت‌های هوانوردی، دلیل اینکه این هواپیمای خارجی، در فرودگاه مهرآباد فرود آمده است و مانند هواپیماهای خارجی و غیرنظامی دیگر در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین ننشسته است،‌ (VIP) بودن آن است؛ هر هواپیمای VIP می‌تواند به هر فرودگاهی درخواست فرود داده و هزینه آن را بپردازد.
فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
هیچ لازم نیست توضیحی داده شود! بگذارید مذاکراتشان را بکنند، شاید اوضاع ملت سامانی بگیرد!
حال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
قبلا هم از این نوع هوپیماها در ایران نشسته اند البته با هدیه کیک شرینی و یک قبضه اسلحه
خدا کنه برای مذاکره اومده باشن...
...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین