کد خبر: ۵۴۷۵۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
تصمیم ترامپ برای خروج از برجام باعث ایجاد شکاف میان امریکا و متحدان آن کشور شده است

هشدار ژنرال‌های بازنشسته به ترامپ درباره انتظارات غیر‌واقع‌بینانه در قبال ایران| متحدان آمریکا به ترامپ اعتماد ندارند

"مشکل اصلی اینجاست که متحدان امریکا به ترامپ اعتماد ندارند. آنان دیده‌اند که ارتباطاتی میان ترامپ و اطرافیان‌اش با مقام‌های روسی وجود دارد،در نتیجه، درباره به اشتراک‌گذاری اطلاعات‌شان با آمریکا نگران هستند".
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- "جنیفر روبین" خبرنگار و تحلیلگر روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" با اشاره به انتشار گزارش تازه‌ای از سوی دو تن از مقام‌های سابق امریکایی و توصیه‌های آنان به ترامپ در مورد ایران، می‌نویسد: "اریک اس. ادلمن دیپلمات سابق امریکایی و "چارلز والد" از ژنرال‌های بازنشسته نیروی هوایی امریکا که هر دو مخالف برجام بودند با این حال، نسبت به خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران از سوی امریکا هشدار می‌دادند و معتقد بودند که باید در این زمینه محتاطانه رفتار کرد، اخیرا گزارشی را منتشر کرده‌اند و توصیه‌هایی را به دولت ترامپ در حوزه سیاستگذاری ارائه کرده اند و به او درباره انتظارات غیر‌واقع‌بینانه هشدار داده‌اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ آنان گزارش خود را با این پیش‌فرض نوشته‌اند که تحریم‌ها برای مهار ایران  کافی نیستند. این اشتباه است که انتظار داشته باشیم که تشدید تحریم‌ها مانعی در مسیر پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و دستاوردهای آن کشور برای خاورمیانه باشند و دولت ایران را متقاعد سازد تا از رفتار خود دست بردارد.

هشدار ژنرال‌های بازنشسته به ترامپ درباره انتظارات غیر‌واقع‌بینانه در قبال ایران| متحدان آمریکا به ترامپ اعتماد ندارند

این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که این مشاوره در حالی ارائه می شود که هدف ترامپ کاستن از حضور نظامی آمریکا در منطقه است. این در حالیست که این دو کارشناس معتقدند برای مهار ایران باید حضور نظامی امریکا در منطقه حفظ شود. 

این دو کارشناس در بخش دیگری از این مطلب می‌افزایند که تصمیم ترامپ برای خروج از برجام باعث ایجاد شکاف غیرقابل قبولی میان امریکا و متحدان آن کشور شده است. آنان می‌نویسند این موضوع باعث آسیب‌دیدن توان امریکا در عرصه دیپلماسی عمومی شده است.

آنان اما می نویسند: مشکل اصلی اینجاست که متحدان امریکا به ترامپ اعتماد ندارند. آنان دیده‌اند که ارتباطاتی میان ترامپ و اطرافیان‌اش با مقام‌های روسی وجود دارد،در نتیجه، درباره به اشتراک‌گذاری اطلاعات‌شان با آمریکا نگران هستند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Norway
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
شما به حرف چه کسانی دل خوش کردید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین