کد خبر: ۵۵۹۳۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

ترامپ: دموکرات‌ها رای ندهند، با روش‌های دیگری مرز را می‌بندیم

دونالد ترامپ در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست به موضوعات گوناگونی از جمله حضور در افغانستان و دیوار مرزی با مکزیک پرداخته و دموکرات‌ها را مسئول عدم ساخت دیوار مرزی دانسته است.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست درباره ادامه حضور آمریکا در افغانستان پس از 17 سال گفت: آمریکا بر مبنای مشاوره کارشناسانی همچنان در افغانستان باقی مانده است که معتقدند اگر در افغانستان حضور نداشته باشیم، مبارزه به داخل آمریکا کشیده می‌شود.

رییس جمهور آمریکا در این باره افزود، آمریکا با طالبان در حال مذاکره بر سر صلح است و باید منتظر نتیجه این مذاکرات ماند.

دونالد ترامپ ضمن ابراز تاسف از کشته شدن سه سرباز آمریکایی در بمبگذاری اخیر در افغانستان تاکید کرد که هنوز برای صحبت درباره نتیجه این مذاکرات صلح بسیار زود است.

دونالد ترامپ به عنوان نامزد ریاست جمهوری با جنگ در افغانستان مخالفت کرده بود اما در دوران ریاست جمهوری خود، شمار سربازان آمریکایی حاضر در افغانستان را افزایش داد.

او همچنین به سوالی درباره احتمال دیدار از افغانستان پیش از آغاز سال جدید میلادی، پاسخ روشنی نداد و اظهار کرد، "در زمان مناسب" از کابل دیدار می‌کند.

ترامپ درخصوص مساله پل مانافورت، مدیر سابق کمپینش که به تازگی با اتهامات جدیدی مبنی بر دروغ‌گویی روبه‌رو شده، به مصاحبه کننده واشنگتن پست گفت: بگذارید در این باره چیزی نگویم چون نمی‌خواهم به این ماجرا ورود کنم. ترجیح می‌دهم چیزی در این باره نگویم.

مانافورت پس از محکومیت در هشت فقره جرم در دادگاه اول، در دادگاه دوم رسیدگی به اتهاماتش به جرم خود اعتراف کرد و تیم رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا خواستار اجرای سریع حکم او شد.

رییس جمهور آمریکا در این گفت‌وگو درخصوص طرح ساخت دیوار مرزی در جنوبی کشور خود اظهار کرد: ما فکر می‌کنیم که به این دیوار نیاز داریم؛ فکر نمی‌کنیم، به شدت به دیوار نیاز داریم.

ترامپ افزود: فکر می‌کنم طی مدتی کوتاه در دو هفته اخیر بیش از هر زمان دیگری مشخص شد که نیازمند دیواری هستیم. شاهد هستم که دموکرات‌ها نیز خواستار اقدامی در این زمینه هستند زیرا آنان هم متوجه (شرایط) شده‌اند.

او در این باره تصریح کرد: به خاطر دموکرات‌ها است که اکنون دیواری نداریم. نیازمند آن هستیم که دموکرات‌ها به این مساله رای مثبت دهند. حالا اگر این رای را به دست نیاوریم آیا با روشی دیگر این کار را خواهم کرد؟ ممکن است به روشی دیگر این کار را انجام دهم. راه‌های احتمالی دیگری وجود دارند که می‌توانم از طریق آن‌ها اقدام کنم.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین