کد خبر: ۶۰۴۰۴۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت لحظه ای وزش باد در زابل صبح امروز/پنجشنبه/به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید و گرد و غبار حاصل، دید افقی در فرودگاه این شهر را به هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.
سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید
آفتاب‌‌نیوز :

محسن حیدری اظهار داشت: وزش باد شدید سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای زابل تا ساعت هشت صبح به هزار و ۲۵۷ میکروگرم بر مترمکعب معادل هشت برابر حد مجاز برسد.

وی افزود: لحظاتی پیش برای دومین روز متوالی از هواشناسی زهک نیز توفان گرد و خاک گزارش شد که شعاع دید افقی در این شهر را به ۷۰۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از اواخر وقت سه شنبه گذشته بر سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده شد، گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود تا روز شنبه وزش بادهای شدید در شمال استان ادامه داشته باشد.

وی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه اندکی از سرعت وزش این بادها در شمال سیستان و بلوچستانکاسته می شود اما مجدد تا اواخر هفته وزش بادهای شدید در این منطقه ادامه می یابد.

حیدری از تشکیل توده عظیم گرد و غبار و نفوذ آن به سایر مناطق شرقی و مرکزی سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: پیش بینی می شود امروز نیز غبار ناشی از وزش بادهای ۱۲۰ روزه به سایر نواحی استان نفوذ کند و ضمن کاهش کیفیت هوا، سبب کاهش دید افقی شود.

وی بیان کرد: توصیه می شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از ترددهای غیر ضروری در مناطق تحت تاثیر طوفان اجتناب کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین