کد خبر: ۶۰۴۳۲۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

نامه جمعی از فعالان اقتصادی به رئیسی درباره محاکمه احمد عراقچی

جمعی از صاحب‌نظران، فعالان و مدیران اقتصادی کشور در نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به صحت عملکرد سیداحمد عراقچی معاون ارزی پیشین رئیس کل بانک مرکزی شهادت دادند.
آفتاب‌‌نیوز :

این افراد در این نامه تاکید کردند:« اگر درستکاران به این نتیجه برسند که قبول مسئولیت در شرایط بحرانی کشور، صرفنظر از عملکردشان به احتمال زیاد با عواقب ناگوار همراه خواهد بود، یقیناً فساد کاهش نخواهد یافت و مدیران شجاع و باتدبیر از پذیرش مسئولیت های حساس شانه خالی خواهند کرد.»

آنان همچنین خطاب به رئیس قوه قضائیه تصریح کردند:«معتقدیم اگر خدای ناکرده صرفاً برای التیام فشارهای روانی و اقتصادی جامعه، افرادی در مسئولیت های حساس یا با اسامی شناخته شده مجازات شوند، انصاف و عدالت آسیب خواهد دید و ضربه به انصاف افزایش دهنده فساد است نه از بین برنده ان.»

متن کامل این نامه به این شرح است:

بسمه تعالی

"ای اهل ایمان، نگهدار عدالت باشید و برای خدا گواهی دهید هر چند بر ضرر خود یا پدر و مادر و خویشان شما باشد، برای هر کس شهادت می‌دهید اگر فقیر باشد یا غنی، خدا به رعایت حقوق آنها اولی است، پس شما در حکم و شهادت پیروی هوای نفس نکنید تا مبادا عدالت نگاه ندارید. و اگر زبان را در شهادت به نفع خود بگردانید یا از بیان حق خودداری کنید خدا به هر چه کنید آگاه است." سوره نساء آیه 135

حضور محترم حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای رئیسی

ریاست محترم قوه قضاییه

با سلام و احترام،

اینجانبان امضا کنندگان ذیل این نامه به استحضار میرساند در سالیان گذشته در مناصب و مسئولیت های متفاوت در دوره ای از نزدیک با آقای سید احمد عراقچی تعامل داشته ایم. این تعامل در بعضی موارد در سمت مشتری، کارفرما، همکار، ناظر یا رقیب بوده است.

به سبب شناخت کافی که از شخصیت و منش رفتاری آقای عراقچی در طول سالیان گذشته برای اینجانبان ایجاد شده است بر ذمه خود میدانیم که شهادت دهیم که ایشان در تمام مناصب و سمت هایی که داشته است از تخلف و تقصیر و از تضییع حقوق افراد مبرا بوده است. هم اکنون اطمینان کامل داریم که ایشان در مسئولیت خود به عنوان معاونت ارزی بانک مرکزی نیز، جز در قالب سیاست های مورد قبول دولت و نظام و جز در جهت منافع و مصالح کشور و آحاد ملت عمل نکرده است.

اینجانبان خود متأثر و صدمه دیده از نوسانات نرخ ارز هستیم و از مطالبات عمومی و ناراحتی جامعه از نوسانات نرخ ارز در دو سال گذشته آگاهیم. همچنین خود بر مبارزه شدید و قاطع با فساد در هر کجا که باشد تاکید داریم. ولی معتقدیم اگر خدای ناکرده صرفاً برای التیام فشارهای روانی و اقتصادی جامعه، افرادی در مسئولیت های حساس یا با اسامی شناخته شده مجازات شوند، انصاف و عدالت آسیب خواهد دید و ضربه به انصاف افزایش دهنده فساد است نه از بین برنده آن.

معتقدیم افزایش افسارگسیخته نرخ ارز در این دوره کوتاه تحت تأثیر عوامل مختلف سیاسی و اقتصادی بوده که عمدتاً خارج از اختیار معاونت ارزی بانک مرکزی بوده است.

اگر درستکاران به این نتیجه برسند که قبول مسئولیت در شرایط بحرانی کشور، صرفنظر از عملکردشان به احتمال زیاد با عواقب ناگوار همراه خواهد بود، یقیناً فساد کاهش نخواهد یافت و مدیران شجاع و باتدبیر از پذیرش مسئولیت های حساس شانه خالی خواهند کرد.

از این حیث امیدواریم شهادت اینجانبان در خصوص آقای عراقچی به قضات محترم رسیدگی کننده به پرونده ایشان کمک نماید تا همانطور که مورد انتظار است، رسیدگی صرفا بر مبنای انصاف و اصول کارشناسی انجام شود.

با احترام و ارادت

علی سعیدی، حسین فهیمی ، محمد فطانت، سید روح الله حسینی مقدم، احمد عزیزی ، شاهین چراغی ، حمید آذرخش، مجید زمانی، علی تیموری شندی ، محمد عابد ،فرزانه شرفبافی، مرتضی اثباتی ، حسین فهیمی ، محسن خدابخش، روح الله دهقان، حیدر فروغ نژاد، حسین خزلی خرازی، عرفان لاجوردی، علی نوریان، مونا حاجی علی‌اصغر، مطهره مروج، علی گشاده فکر، شهرام سیدشاکری، میثاق احمدی، سعید رضوانی فرد، احمد عشقی ، امیر باهر ، کریم امرائی ، امیر سپهرام، هومن منصور، بهنام محسنی، محمد فتح الهی ، احسان خامس پناه، سید مصطفی مسعود پناه، هانی شهری ، محمد پارسا ، حمیدرضا عبدالله پور، میثم خیرخواه ، علی قاسم نژاد، نیلوفر احدیان، محمد صولی، جواد فرهانیان ، مهدی سیف‌اللهی، کوروش شمس ، حبیب الله فدایی مولودی ، مهرداد فرح آبادی ، امیر یوسفیان‌پور،افسانه اروجی خانم افسانه لک تبریزی ، مسلم پیمانی ، محمد قاسمی، باقر نخجوانی ، احمد سحرخیز ، مریم رفیع‌زاده و امیر سیدی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
1
13
کدام یک از آنها اقتصاد دان هستند ....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
1
10
. مدرک ، تخصص و رزومه ایشان مشخص می کند که ایشان برای احراز این پست از رانت استفاده کرده یا نه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
1
0
ملاک حال افراد است
ضمنا هیچ یک از این عزیزان امضا کننده اقتصاددان نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
1
0
کامنتها توسط یکنفر از تندروها گذاشته شده.انشا یکی است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین