کد خبر: ۶۰۶۲۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳

آیت‌الله ‌مکارم‌شیرازی: دولت به قم و حوزه علمیه بدهکاری دارد

یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه دولت به قم و حوزه بدهکاری دارد، گفت: باید مسئولان و دولتمردان ‌را به امتیازات و موقعیت ویژه این استان توجه داد.
آیت‌الله ‌مکارم‌شیرازی: دولت به قم و حوزه علمیه بدهکاری دارد
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله ‌مکارم‌شیرازی در دیدار استاندار قم، با تبریک دهه امامت و ولایت به ویژه عید سعید غدیر، شهر مقدس قم را به دلیل وجود بارگاه منور کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه، دارای موقعیتی ممتاز و استثنایی خواند‌.

وی تاکید کرد: قم مرکز حوزه‌های علمیه، پایگاه اصلی فقاهت و مرجعیت، خاستگاه انقلاب و دارای جاذبه های معنوی و مذهبی بسیاری است و سالانه بیش از ده میلیون نفر از داخل و خارج کشور به این شهر سفر می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم ویژگی دیگر قم را سابقه تاریخی آن دانست‌ و ادامه داد: شهر قم از زمان ائمه معصومین(ع) مورد توجه بوده؛ وجود مسجد مقدس امام حسن عسکری(ع) دلیل و شاهدی بر این مدعاست؛ همچنین قمی ها و رجال این شهر از قدیم الایام مورد توجه بوده اند.

‌آیت الله ‌مکارم‌شیرازی با بیان این که دیگر شهرهای کشور جز مشهد چنین امتیازاتی را ندارند، گفت: این موقعیت و جایگاه توجه بیشتر و ویژه دولتمردان را می طلبد؛ اما متاسفانه دولت آن عنایت شایسته و لازم را نسبت به این شهر ندارد.

وی با تاکید بر این که دولت به قم و حوزه بدهکاری دارد، تصریح کرد‌: باید مسئولان و دولتمردان محترم را به امتیازات و موقعیت ویژه این استان توجه داد تا آنچه شایسته این شهر مذهبی و علمی است اتفاق بیفتد.

‌آیت‌الله ‌مکارم‌شیرازی تاکید کرد‌: همه باید دست به دست هم دهند تا قمی آباد، بالنده و با نشاط معنوی و دینی داشته باشیم؛ امیدواریم شما بتوانید در این مسیر قدم های خوبی بردارید، ما نیز برای موفقیت شما دعا می کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین