کد خبر: ۶۱۳۷۵۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳

دبیرکل اتحادیه عرب: شرایط برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هنوز آماده نیست

ابوالغیطبا بیان اینکه هنوز شرایط برای بازگشت سوریه به این اتحادیه فراهم نشده است، گفت، دمشق باید از تهران فاصله بگیرد، این شرط اصلی برای بازگشت آن است.
آفتاب‌‌نیوز :

"احمد ابوالغیط" امروز (سه شنبه) در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط افزود: از سه سال پیش موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب از سوی برخی کشورها مانند عراق و لبنان مطرح شده است، اما پاسخ ما این است: شرایط بازگشت سوریه هنوز مهیا نیست.

اظهارات ابوالغیط در حالی است که در روزهای اخیر نحوه گفت‌وگوی او با وزیر امور خارجه سوریه و هیأت سوری در سازمان ملل، توجه رسانه‌ها و افکار عمومی عرب را به خود جلب کرد.

دبیرکل اتحادیه عرب : شرایط برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هنوز آماده نیست

وی گفت: سوریه جدید شکل خواهد گرفت و تصورم این است که به صندلی خود در اتحادیه عرب باز خواهد گشت، اما موضوع بسیار مهم در این خصوص این است که سوریه جدید هرگز به سمت ایران نرود؛ این شرط اساسی اتحادیه عرب برای موافقت با بازگشت این کشور به این اتحادیه است.

**تناقض گویی در مورد حمله به تاسیاست نفتی آرامکو

ابوالغیط در بخش دیگری از این گفت وگو در مورد این سوال که برداشت شما از حملات اخیر به تأسیسات نفتی سعودی چیست؟ پاسخ داد: من نمی‌گویم، ایران این موشک‌ها و پهپادها را شلیک کرده و یا فرستاده است، منتظر گزارش (نتایج تحقیقات) هستیم.

وی در عین حال مدعی شد، دلایلی وجود دارد مبنی بر اینکه اسلحه‌های به‌کار رفته در حمله به آرامکو، در ایران ساخته شده است.

دبیر کل اتحادیه عرب با متهم کردن ایران به صدور انقلاب به سایر کشورها و استفاده از آن به عنوان راهکار دفاعی از خود در مقابل طرف های مختلف، مدعی شد، این ایران بود که حزب‌الله را به رویارویی با رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) و حماس را به جنگ با این رژیم در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ وا داشته است از همین رو مسوول این جنگ‌هاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین