کد خبر: ۶۲۷۹۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

درخواست متفاوت امام جمعه تهران: باید دانش‌آموزان و خانواده‌ها را با حوزه علمیه آشنا کرد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: امروز بهترین فرصت است که آموزش‌و پرورش در حوزه‌های گوناگون و به صورت جدی‌تر از حوزه علمیه یاری بخواهد، اگر این دو نهاد دست به دست یکدیگر دهند اتفاق بزرگی رخ خواهد داد.
درخواست متفاوت امام جمعه تهران: باید دانش‌آموزان و خانواده‌ها را با حوزه علمیه آشنا کرد
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری، ۳۰ آذرماه در سیزدهمین نشست آموزشی-ترویجی ستاد همکاری‌های علمیه و آموزش‌وپرورش که در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزارشد، اظهار کرد: وزن اصلی توجه و برنامه‌ریزی‌های حوزه علمیه باید به آموزش‌و پرورش معطوف باشد. همان‌طور که در سیره اولیای الهی به نوجوانان و جوانان توجه خاصی می‌شده است، امروز نیز رهبر معظم انقلاب خطاب خود را جوانان قرار می‌دهند.

وی افزود: برای تربیت انسان‌ها باید آموزش‌و پرورش سرمایه‌گذاری کند. امروز بهترین فرصت است که آموزش‌و پرورش در حوزه‌های گوناگون و به صورت جدی‌تر از حوزه علمیه یاری بخواهد، اگر این دو نهاد دست به دست یکدیگر دهند اتفاق بزرگی رخ خواهد داد.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه کشور خاطرنشان کرد: امروز در جمع کسانی هستیم که تجربه‌های خوبی داشته‌اندو آماده ارتباط با این ستاد هستند. در ۱۸ سال گذشته با تشخیص نیازی که برای عرصه تبلیغ دانش‌آموزی انجام شد، موسسه‌ای با عنوان آینده‌سازان تشکیل شدکه سرمایه‌ای برای همکاری‌های جدید محسوب می‌شود.

باید دانش‌آموزان و خانواده‌ها را با حوزه علمیه آشنا کرد

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: در عرصه تبلیغ و تالیف دانش‌آموزی خلأ زیاد است. باید دانش‌آموزان و خانواده‌ها را با حوزه علمیه آشنا کرد. همچنین در بخش روایتگری، راهیان نور و همچنین بهتر کردن نحوه برگزاری نماز مدارس از ظرفیت حوزه علمیه استفاده شود. ظرفیت حوزه علمیه خواهران را بزرگ برشمارید، زیرا طلبه خواهران می‌توانند پاسخگوی خوبی برای دانش‌آموزان دخترباشند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: نقش ائمه جمعه در میان جامعه روحانیت بی‌مانند است و ارتباط متقابل آنان با مردم و نهادهای مختلف اهمیت ویژه‌ای دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
3
دراین چهل سال به اندازه کافی اشناشده اندنگران نباشید
غیر قابل نشر
|
United States of America
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
1
والدین هم که آشنا شدند ... بس است
شریف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
1
از تمامی جزئیات و بودجه حوزه ها هم خبر دارند و کاملا اشنا هستند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین