کد خبر: ۶۲۸۱۳۹
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
همدردی با خانواده‌های کشته‌شدگان/ مگر می‌شود هرکس اعتراض داشت با میل خودمان با او برخورد کنیم؟

نماینده قزوین: چه‌کسی جواب خون‌های‌ریخته‌شده در اعتراضات را می‌دهد؟ این چه‌حرفی است که انقلاب حجامت شد؟

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در مورد جان باختگان حوادث آبان ماه گفت: این چه حرفی است که انقلاب حجامت شد؟ جواب خون‌های ریخته شده را چگونه خواهیم داد؟ تمام کنید این خودی و غیر خودی گفتن را./نمی‌شود که "بیکاری برای مردم، گرانی برای مردم، سختی برای مردم، محاصره اقتصادی متوجه توده مردم، آخرش هم پول مملکت را بدهند به این مسئول و آن مسئول بخورند و به ریش مردم و این انقلاب بخندند"، باید سوال کرد که ارگان‌های موازی این پول‌ها را می‌گیرند، چه خدمتی به مردم می‌کنند؛ جز اینکه آخرش به همه مردم درشت‌گوئی می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

نماینده قزوین در مجلس با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم همه چیز را قربانی سیاسی‌کاری‌های خود بکنیم نتیجه‌اش می‌شود؛ نا امیدی، بی عدالتی و به‌هم ریختگی، گفت: ما جز این مردم سرمایه‌ای نداریم.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سیده حمیده زرآبادی خطاب به روحانی گفت: آقای رئیس‌جمهور امیدوارم نگوید که از حوادث آبان ماه هم بی‌اطلاع هستید، مگر شما نبودید که می‌گفتید من سرهنگ نیستم و حقوقدان هستم، حالا در مقام یک رئیس‌جمهور آن‌هم حقوق‌دان از حق و حقوق این مردم دفاع کنید تا شاید التیامی بر اندوه و داغ فروان آن‌ها باشد.

نماینده قزوین: چه کسی جواب خون‌های ریخته‌شده در اعتراضات آبان را می‌دهد؟ این چه حرفی است که انقلاب حجامت شد؟

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست علنی امروز (دوشنبه، 2 دی ماه) مجلس شورای اسلامی نطق میان دستور داشت که به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام محضر هم‌وطنان فهمیم و ارجمندم

ابتدا بر خود لازم می دانم در آخرین نطق سالیانه‌ام در مجلس دهم از اعتماد مردمان بی‌بدیل حوزه انتخابیه‌ام قزوین، البرز و آبیک قدردانی نمایم که این اعتماد سرمایه اصلی‌ام برای پیگیری مطالبات آن‌ها در طول این دوره بوده‌است؛ در این چهارسال کوشیدم تا با بهره مندی از ظرفیت‌های موجود دولت، مجلس و همکاری مدیران دغدغه‌مند اقداماتی را در حوزه‌های مختلف عمرانی، نظارتی و قانون‌گذاری پیش ببرم، هرچند تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل فاصله بسیار است. دلایل بسیاری می‌توان برای شرایط فعلی شمرد اما صرف‌نظر از تمام این اما و اگرها به واسطه تمامی کاستی‌ها و کمبودها عذرخواه مردم هستم و طلب حلالیت می‌کنم.

متأسفانه وجود شهرک‌های صنعتی متعدد در استان قزوین شاهد تعطیلی کارخانه‌ها و بی‌کاری جوانان هستیم، جوانانی که با سختی روزگار سپری می‌کنند و تنها خواسته‌یشان اشتغال است، قزوین با خاک حاصلخیز چون نگینی درخشان بوده‌است و امروز در سایه مدیریت مسئولان بی‌کفایت و منفعت‌اندیش و همچنین و به خواب رفتن دستگاه‌های نظارتی به محلی برای دفن پسماند و زباله دیگر استان‌ها تبدیل شده و آلودگی هوا آینده فرزندان این دیار مینودری را تهدید می‌کند؛ آنقدر وقیحانه تیشه به ریشه محیط‌زیست زدیم و به جنگ آن رفتیم تا آب فراوان و خاک‌حاصلخیز دشت قزوین را با بی‌تدبیری نابودکردیم و فریاد کشاورزان، باغداران و دامداران قزوینی را نشنیدیم. هنوز مشکل آب شهرستان آبیک حل نشده، در شهرستان البرز مردم از کمبود خدمات درمانی رنج می‌بردند و در حسرت یک بیمارستان مجهز هستند؛ همچنین در بحث تقسیمات کشوری با وجود پیگیری‌های بسیار هر روز به‌ روز دیگر موکول می‌شود؛ اما ایمان دارم و نیک می دانم که با همدلی مردم هرگز مقهور این کمبودها و کاستی‌ها نخواهیم شد و به نمایندگی از مردم غیور قزوین، البرز و آبیک برای توسعه و پیشرفت کشور و آبادانی قزوین از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

از جمله دلایل اصلی در محقق نشدن مطالبات در حوزه‌های معیشتی و افزایش رفاه اجتماعی، ضعف در ساختار بودجه کشور است. بودجه‌ای کاملا وابسته به نفت، غیرشفاف و رانتی که البته تحریم‌های ظالمانه کشور ضعف در ساختار بودجه را بیش از گذشته آشکار ساخت تا شاید از تهدیدها فرصتی بسازیم و ایجاد عدالت و رشد اقتصادی در ساختار بودجه لحاظ شود اما متاسفانه این فرصت نیز در لایحه بودجه 99 با بی‌توجهی به نظرات کارشناسی از دست رفت و راه‌حل بودجه غیروابسته به نفت، فشار حداکثری به مردم با افزایش مالیات و برداشت از سهم آیندگان با انتشار اوراق خزانه شد. حال در این شرایط کشور برخی دستگاه‌ها با بودجه‌های کلان دولتی و بدون هیچ کارائی برای مردم افزایش بودجه هم دارند؛ نمی‌شود که "بیکاری برای مردم، گرانی برای مردم، سختی برای مردم، محاصره اقتصادی ضررش مستقیما متوجه توده مردم، آخرش هم پول مملکت را بدهند به این مسئول و آن مسئول بخورند و به ریش مردم و این انقلاب بخندند"، باید سوال کرد که ارگان‌های موازی این پول‌ها را می‌گیرند، چه خدمتی به مردم می‌کنند؛ جز اینکه آخرش به همه مردم درشت‌گوئی می‌کنند.

اما دردآورتر از تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و معیشتی؛ نشنیدن صدای مردم و نقض حقوق شهروندانی‌ است که بار تمامی این مشکلات بردوش آن‌هاست، این روزها و در پی‌حوادث اخیر زنان و مردان سرزمینم داغی بر سینه دارند؛ داغ جوانانی که تنها جرمشان این بود که به وضعیت معیشتی اعتراض داشتند و خونشان ریخته شد، و برخی آنقدر یاغی و گردن‌کش شده‌اند که نه تنها پول مملکت را می‌خورند بلکه از جان باختن افراد بی‌گناه به‌گونه‌ای سخن می گویند که داغ بر داغ این مردم بیافزاید؛ این چه حرفیست که انقلاب حجامت شد، وای به حال شما... این خون‌های ریخته را چطور می‌خواهیم جواب دهیم، چندبار باید از این داغ بمیریم، این‌ها همه مردم هستند اگر نیستند بگویید تا بدانیم چه کسی مشخص می‌کنید که چه افرادی حق شهروندی دارند؛ تمام کنید این خودی و غیرخودی را که تنها عده‌ای می‌توانند هر حرف و سخنی را بزنند و پاسخ‌گو هم نباشند؛ این ضعف ماست که نتوانسته‌ایم حقی را که در قانون برای اعتراض مردم در نظر گرفته شده‌است، محیا کنیم؛ این ضعف ماست که سر در زیر برف برده و از یاد برده‌ایم که تمام سرمایه کشور مردم هستند نه چاه‌های نفتی که با یک امضاء تحریم می‌شود نه بانک‌ها و موسساتی که پر از اختلاس و رباست.

آقای رئیس‌جمهور امیدوارم نگوید که از حوادث آبان‌ماه هم بی‌اطلاع هستید، مگر شما نبودید که می‌گفتید من سرهنگ نیستم و حقوقدان هستم، حالا در مقام یک رئیس‌جمهور آن‌هم حقوقدان از حق و حقوق این مردم دفاع کنید تا شاید التیامی بر اندوه و داغ فروان آن‌ها باشد.

چرا با مردم صادقانه صحبت نمی‌کنیم اگر در کنار مردم باشیم مشکلات حل می‌شود وگرنه این ره به ناکجا آباد خواهد رسید؛ نمی‌شود که فلان فرد دادگاهش علنی باشد و دیگری چون سفارش شده است نه دادگاهی و نه مجازاتی، اگر رانتی و سفارشی در برخورد با فساد عمل کنیم نتیجه‌اش بی‌اعتمادی مردم و گسترش فساد خواهد بود.

باز هم تکرار می‌کنم ما جز این مردم سرمایه‌ای نداریم و اگر با مردم صادقانه صحبت نکنیم و بخواهیم همه چیز را قربانی سیاسی‌کاری‌های خود بکنیم نتیجه‌اش می‌شود؛ ناامیدی، بی‌عدالتی و به‌هم ریختگی.

امروز قوانین ما نیازمند اصلاح و تغییر است، اما آنچه درد آور است؛ مدیرانی هستند که همین قوانین را هم در نظر نمی‌گیرند طوری رفتار می‌کنند که گویا قانون در اراده آن‌هاست، حق مردم را پایمال می‌کنند، گردن کشی می‌کنند و تنها خودشان را بر حق می دانند مگر می‌شود، مملکت را با قانونی میلی و مورد پذیرش خودمان دچار ضرر و زیان کنیم، و هرکسی هم اعتراضی داشت با میل خومان با آن برخورد کنیم.در پایان سخنان امام خمینی(ره) را یادآوری می‌کنم که فرمودند" این مردمی که شماها را روی کار آوردند این مردم کوچه، محله و زاغه‌های که شماها را روی مسند نشاندند، ملاحظه آنها را بکنید این جمهوری را تضعیف نکنید، بترسید از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست، از آن روز بترسید... "

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
7
116
احسنت هر چند بسیار دیر زبان باز کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
شو انتخاباتی و دیگر هیچ !!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
29
68
ما مردم از نمایندگان توقع داشتیم که جلوی گرانی بنزین را بگیرن / حالا دیگه این ژست گرفتنها دردی ار ما مردم دعوا نمبکنه...
Nima
|
Canada
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
8
92
احتمالا قرار نیست دوره بعد نماینده بشه.
خانم محترم چهار ساله کجا تشریف داشتید؟
شد یک طرح بیارید در مورد انتخابات آزاد؟
یک سوال از ...مطرح کتید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
124
15
کسانیکه به اقتصاد کشور خیانت کردند کسانیکه درانتخابات سر مردم کلاه گذاشتند کسانیکه به امریکا اعتماد کردند کسانیکه به دشمنان این کشور چراغ سبز نشان داند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
34
6
...خانم نماینده جدی نگیر
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
8
74
بازم خوبه گرچه دیر شده ولی دمت گرم که حرف حق گفتی از زبان هزاران ایرانی گفتی احسنت خدا اجرت بده اگه ...
پاسخ ها
حسین حیرندهی از الموت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
من بارها و بارها مشکلات زادگاهم الموت را به طرق مختلف به ایشان گفتم و رسیدگی نشد و فقط ژست انتخاباتی و دیگر هیچ ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
15
49
اینم دنبال رای بی خیال بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
7
43
خیلی جدی نگیرید این سخنرانیها اخیرا زیاد شده و هر چه به انتخابات نزدیکتر بشیم شدتش بیشتر میشه در حقیقت اعتراضات بنزینی مانردی برای جمع کردن این قبیل نمایندگان شده نماینده ای که از خودش هیچی نداره بر روی اعتراضات بنزینی موج سواری میکنه امثال این نمایندهها کارنامه چهار ساله خودشان را نشان بدهند من به امثال این کاندیداها رای نمیدهم چون هیچ چیزی ندارند
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
8
37
خانم نماینده با ایما و اشاره صحبت کردن نشانگر ترس درونی خود است که شجاعت لازم برای بیان حقایق ندارید چرا فرار رو به جلو می کنی تا چیزی که خودت کاشته ای بد از اب درامده گناهش را به گردن دیگران بیاندازی شما نماینده اید و از هم پیمانان شما هم وزیر هستند حالا گناه بی کاری و گرانی به عهده چه کسی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
4
58
نوش داروبعدازمرگ سهراب هانمایندگان ملت بسیارمنفعلانه عمل کردندنماینده بایدنماینده ملت باشدنه قدرت
ناشناس
|
Ireland
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
8
14
سلام بر بانوان جوان مرد و شجاع مجلس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
35
7
از خانم نماینده قزوین بپرسید ترا به خدا این متن را حجاریان نوشته یا تاج زاده و یا اون ور آب نوشتن
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
2
13
خوب شد عباسی این حرف نامربوط را زد، وگرنه ما اصلاح طلب ها، چطور می خواستیم از جایگاه متهم (بخوانید مقصر) به جایگاه شاکی نقل مکان کنیم. عباسی متشکریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
5
12
خانم کی باشند
تا به حال اسمش نمی شناسیم
حتما دوره بعدی نماینده نیستند
یا علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
11
14
احسنت بر این شیر زن قزوینی
بار ها با سخنان خود روشنگری بیشتری به جامعه داده است
خدا پدر بزرگش را غرق رحمت واسعه خودش قرار دهد ، از نیکان شهرمان بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
2
16
خانم نماینده دیگه تکراری شده ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
3
26
انتخابات نزدیکه بلبل شدن
کامبیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
2
19
انقلاب حجامت شد .
مگر مریضی داشت؟
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
7
جواب خون را چه کسی .
خطیب بدرد جواب میخورد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
15
6
گاهی افراد نادان حجامت میکنند و ویروس ایدز وارد بدن میکنند بهتر است حجامت توسط متخصص انجام شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
30
0
مگه خودتون مریض میشید حجامت نمیکنید حالا چرا شلوغش میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
3
12
به این خانم بگین که خودت را به ان راه نزن این ماهستیم که از شما ودولت شما طلبکار هستیم امثال شما باید جوابگو باشید. کجا به این شتابان!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
2
19
نماینده قزوین: چه‌کسی جواب خون‌های‌ریخته‌شده در اعتراضات را می‌دهد؟ ... چه کسی ... ... باز دم انتخابات شد و از این حرفها ... تا حالا کجا بودی ... ؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
2
16
افرین خانم ولی رای تعطیل شده می توانید به تصمیم گیرنده های بنزین مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
1
26
تمام نماینده های مجلس هم صحبت کنند , داغ و اندوه این فاجعه کم نخواهد شد.چرا که در جایی که باید حرف نزدید و حمایت نکردید و از روی مصلحت شخصی روزه سکوت گرفتید .
ملت نمی بخشند و فراموش نخواهند کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
1
12
سهمیه حرف قشنگ به ایشان رسیده.اتفاقا کلام شما نوعی حجامت است.منتهی دیر شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
4
18
تا الان کجا بودی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
مجلس کاره ای نیست.
ببینید چه کسی به مجلس دستور میدهد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
8
5
خانم تا حالا کجا بودی ؟؟
چرا آخرین بار ؟
چه جراتی داری !!!
اگه از اینهمه نماینده بله قربان گو فقط یک سومشان اینجوری و واقغا اینجوری باشن کشور درست میشه ....
مرد تر از خیلی مردا شدی ... بنازم .... شیر مادرت حلالت ....
مهاجر
|
United States of America
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
1
6
دیگه نمیتوان باورتان کرد......
ضیائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
0
0
سلام دکتر
واقعا خیلی زرنگی چرا اینهمه زرنگی از کی یاد گرفتی اسفند دود کردیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین