کد خبر: ۶۲۸۲۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵

پوتین با قطار پل کریمه را افتتاح کرد؛ اوکراین اعتراض

رئیس جمهوری روسیه در حالی روز دوشنبه با قطار پل خط آهن کریمه که این شبه جزیره را به خاک اصلی روسیه پیوند می دهد، افتتاح کرد که از مقامات اوکراین در کی‌یف آن را اقدامی نمادین مبنی بر تجاوزگری روسیه به خاک این کشور دانستند.
آفتاب‌‌نیوز :

این خط آهن به طول 19 کیلومتر منطقه تامانسکی در استان کراسنادار در جنوب روسیه را از طریق تنگه کرچ به منطقه کریمه پیوند می دهد و قطار حامل پوتین و همراهان وی به عنوان نخستین مسافران آن از این خط آهن عبور کردند.

رئیس جمهوری روسیه را در این سفر چند مقام رسمی روسیه ازجمله یوگنی دیتریخ وزیر حمل و نقل این کشور همراهی می کردند و درباره پل کریمه و برنامه عبور قطارها از این پل توضیحاتی می دادند.

پوتین با قطار پل کریمه را افتتاح کرد؛ اوکراین اعتراض

پل کریمه طولانی ترین پل اروپا به حساب می آید که از پل ویژه عبور خودرو و همچنین قطار تشکیل شده و پل ویژه خودرو روز 26 اردیبهشت ماه 97 افتتاح شد و خشم اوکراین و کشورهای قدرتمند اروپایی و آمریکا را در پی داشت.

ارتفاع پل کریمه از سطح آب 35 متر و ارتفاع کامل آن (از سطح آب تا بالاترین نقطه پل) حدود 80 متر است.
روزانه تا 40 هزار خودرو از پل کریمه عبور می کنند

اما وزارت امور خارجه اوکراین هم در بیانیه ای به سفر رئیس جمهوری روسیه به منطقه کریمه اعتراض کرد. در بیانیه که به سفارت روسیه در کی‌یف تحویل شد، خاطرنشان شده است که پل کریمه بدون موافقت اوکراین ساخته شده و نقض آشکار معیارهای بین‌المللی است.

اهمیت پل کریمه برای روسها در چیست؟

روسها برای ساخت پل کریمه که شبه جزیره کریمه را به استان کراسنادار در جنوب روسیه متصل 228 میلیارد روبل (معادل 3.69 میلیارد دلار) هزینه کرده اند.

منطقه کریمه با 27 هزار کیلومتر مساحت و دو میلیون و 284 هزار نفر جمعیت در ساحل دریای سیاه قرار گرفته است و پایگاه دریایی روسیه در سواستوپل مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در بندر سواستوپل واقع شده است.

براساس ادعای رسانه های روسیه، این منطقه در سال 2014 پس از برگزاری همه پرسی که اکثر ساکنان آن به استقلال از اوکراین رای دادند با عقد قراردادی به روسیه ملحق شد.

در واقع روسیه از منطقه کریمه بر دریای سیاه اشراف دارد و ناوهای این کشور از این منطقه به دریای مدیترانه اعزام می‌شوند و در زمان حاضر دریای سیاه به محدوده مهم رویارویی روسیه و غرب تبدیل شده است.

مواد غذایی و لوازم مورد نیاز مردم در شبه جزیره کریمه با توجه به اینکه از سه سال پیش تا امروز مورد تحریم اوکراین بود با هزینه های بیشتری از سوی روسیه تامین می شد.

با راه اندازی پل کریمه، این منطقه از حمل کالاهای مورد نیاز از طریق دریایی و بویژه هوایی که هزینه بر است، بی‌نیاز شد.

با افتتاح پل راه آهن کریمه، گردشگران می‌توانند از روسیه بطور مستقیم به کریمه سفر کرده و از شهر سیمفروپل نیز قطارها به مقصد روسیه ازجمله مسکو تردد خواهند کرد.

گفتنی است سالانه تا شش میلیون گردشگر از کریمه دیدن می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
روسیه ازاولش هم غاصبگربوده وخواهدبود!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین