کد خبر: ۶۲۸۲۲۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

شوک بزرگ به شطرنج ایران/ فیروزجا از پرچم ایران خارج شد!

نابغه شطرنج ایران سرانجام شایعه نگران‌کننده‌ای که مدتی پیش مطرح شده بود را با خروج از پرچم ایران تایید کرد.فیروزجا نخستین و تنها سوپر استاد بزرگ تاریخ شطرنج ایران است که درسن ۱۶ سالگی توانسته است این مقام را کسب کند.
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا فیروزجا تنها سوپراستاد بزرگ تاریخ شطرنج ایران که مدتی است در فرانسه به سر می‌برد، سرانجام از پرچم ایران خارج شد تا فعلا با پرچم فیده در مسابقات قهرمانی جهان حاضر شود.

مسابقات بلیتس و رپید قهرمانی جهان در روسیه در روزهای آتی برگزار می‌شود و تیم مردان ایران به رقابت‌ها اعزام نخواهد شد، اما فیروزجا در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

شوک بزرگ به شطرنج ایران/ فیروزجا از پرچم ایران خارج شد!

در سایت مسابقات در پروفایل فیروزجا خبری از پرچم ایران نیست و در مقابل فدراسیون او نام فیده به چشم می‌خورد. هنوز مشخص نیست این تغییر پرچم برای این مسابقات است یا خیر و اینکه فیروزجا قصد دارد در آینده بار دیگر با پرچم ایران بازی می‌کند و یا کشور دیگری که احتمالا فرانسه خواهد بود را انتخاب می کند.

تکذیب تغییر ملیت ستاره شطرنج ایران

در همین حال، مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج درباره بازی کردن فیروزجا زیر پرچم فرانسه گفت: فیروزجا قرار است برای مسابقات به لیگ فرانسه اعزام شود و در لیگ فرانسه به رقابت بپردازد. همچنین به دلیل اینکه برای رفت و آمد به کشور فرانسه مشکلی نداشته باشد، این کشور به فیروزجا ویزا داده است.

او افزود: من با پدر فیروزجا و خود علیرضا صحبت کردم و اصلا قصد تغییر ملیت ندارند و فقط برای انجام بازی در لیگ فرانسه ویزا دریافت کرده‌اند.

منبع: ایسنا و جماران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
17
ببین چکارکردن که همه دارن فرارمیکنن
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
4
موفق باشی عزیز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
5
دمت گرم داداش بهترین و درست ترین کار رو کردی ای کاش ماه من هم میتونستیم ا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
1
0
آره تو گفتی و ماهم باور کردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
خوب قابل پیش بینی بود تیم پسران را از شرکت در مسابقات جهانی منع کردید و آن ها را تنبیه فرمودید خوب می روند
تنبیه برای چه بود؟
چون در یک مسابقه ی سریع که سگ صاحابش را نمی شناسد و نام کشور کسی نوشته نمی شود دو تا از شطرنج بازان ما به حریف اسراییلی خورده و بازی کرده اند
جالب این که آن دو نفر خودشان قبل از همه با پرچم فیده در مسابقات حاضر شدند و فیروزجاهی که مقصر هم نبوده مجبور شده به این شکل در مسابقات شرکت کند
این که تابعیت فرانسه را هم دارد جدید نیست فکر می کنید فرانسه احمق است؟ آن ها به جوانترین سوپر استاد بزرگ شطرنج جهان تابعیت فرانسوی داده بودند قبل تر از این مساله
حال اگر فدراسیون مفخم شطرنج ایران و جناب آقای پهلوانزاده که جز قرض بالا آوردن و آبروریزی کاری بلد نیست به همین روش های عهد حجری خود ادامه دهند و آدم ها را به علت اتفاقاتی که در قدرت آن ها نیست محاکمه و مجازات کنند
نه فقط فیروزجاهی بلکه خیلی های دیگر هم با پرچم فیده یا کشورهای دیگر مسابقه خواهند داد
نه چون می خواهند با اسراییلی ها بازی کنند!!! مثل جناب مولایی!!!
بلکه به این دلیل که فدراسیون ایران تعلیق شده و شطرنجبازان ایران چاره ای جز شرکت در مسابقات با پرچم فیده نخواهند داشت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین