کد خبر: ۶۲۹۰۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

عکس| نگرانی شدید کیهان از شلیک پلیس نیجریه به هواداران شیخ زکزاکی!

روزنامه کیهان بابت شلیک مستقیم پلیس نیجریه به معترضان شیعه آن‌ کشور که خواستار آزادی ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه، هستند و آسیب‌دیدن چشم چپ زکزاکی در زندان نگران است.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه کیهان نوشت: در حمله مستقیم نیرو‌های پلیس نیجریه به معترضانی که خواستار آزادی دبیرکل جنبش اسلامی این کشور شدند، یک نفر دیگر شهید و شماری زخمی شدند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه در ادامه نوشته است: مردم نیجریه هر هفته و جمعه‌ها در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها می‌آیند و خواستار آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی این کشور می‌شوند اما دولت نیجریه که به شدت تحت نفوذ رژیم آل‌سعود قرار دارد نه تنها شیخ و همسرش را که به شدت بیمارند آزاد نمی‌کند بلکه بر فشارهای خود بر آنها و حامیانشان می‌افزاید. روز جمعه نیز نیروهای پلیس نیجریه به تظاهرات حامیان شیخ زکزاکی هجوم برده شماری را با شلیک مستقیم گلوله زخمی کرده و یک تن را نیز به شهادت رساندند. دفتر شیخ زکزاکی، دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه، طی پیامی درصفحه توئیتر خود در این باره نوشت: «نیرو‌های پلیس نیجریه به معترضان صلح‌جویی که آزادی زکزاکی را خواستار بودند در سوکوتو حمله کرده، شماری را زخمی کردند و یک نفر را به شهادت رساندند». این دفتر در پیام دیگری آورده اعتراضات هفتگی «زکزاکی را آزاد کنید» روز جمعه در مسجد مرکزی ابوجا برپا شد و معترضان آزادی فوری و بدون قید و شرط ابراهیم زکزاکی را خواستار شدند.

عکس| نگرانی شدید کیهان از شلیک پلیس نیجریه به هواداران شیخ زکزاکی!

از سوی دیگر عکسبرداری رادیولوژی جدید از بدن شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه نشان می‌دهد که بر اثر شلیک نیروهای امنیتی نیجریه‌ای، هنوز ۴۳ ترکش گلوله در بدن شیخ وجود دارد. منابع بیمارستانی و نزدیکان شیخ زکزاکی با انتشار تصویری از گزارش عکسبرداری که در تاریخ بیست‌ودوم اکتبر (سی‌ام مهر) از بدن شیخ انجام شده، گفتند: «همان‌طور که می‌توان از تصاویر همراه با این گزارش مشاهده کرد، چشم چپ وی به‌طور کامل بر اثر شلیک گلوله‌ ارتش تروریست نیجریه از بین رفته است. در بیانیه نزدیکان شیخ زکزاکی درباره این عکس‌برداری رادیولوژی آمده است: «تمام جهان آگاه است که شیخ زکزاکی به مداوای پزشکی فوری نیاز دارد اما گروه جنایتکاران و کودک‌کُشان بدنامی که سه فرزند وی را با قساوت به قتل رساندند، عامدانه مانع رسیدن کمک‌های پزشکی می‌شوند». این بیانیه، دلیل ممانعت دولت نیجریه از رسیدن کمک‌های پزشکی به شیخ زکزاکی را «تمایل آنها برای مرگ وی در بازداشت غیرقانونی» عنوان کرده و البته زنده ماندن وی در این شرایط را «معجزه‌ای از سوی خداوند» دانسته‌اند. نزدیکان شیخ زکزاکی در پایان این بیانیه تاکید کرده‌اندکه: «این وحشی‌های وهابی قاتل که از سوی رژیم ددمنش سعودی پول دریافت کرده‌اند، هر کاری می‌توانستند برای قتل شیخ زکزاکی انجام دادند. تاریخ قطعا چنین اوج قساوت و وحشی‌گری وهابی‌های قاتل را ثبت می‌کند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
18
4
مرگ بر نیجریه ظالم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
34
پلیش نیجریه منزه است.اشرار تیراندازی کردند و سلطنت طلبان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
0
اينا اغتشاشگر نيستن احيانا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین