کد خبر: ۶۲۹۰۷۲
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵

مسکو: می‌دانیم «نورد استریم-2» را چگونه با وجود تحریم‌های آمریکا تکمیل کنیم

معاون نخست وزیر روسیه با بیان اینکه مسکو به نحوی مناسب به تحریم‌های آمریکا پاسخ می‌دهد، گفت پروژه عظیم نورد استریم-2 با وجود تحریم‌های آمریکا تکمیل می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

معاون نخست‌وزیر روسیه روز یکشنبه در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه مسکو بابت پروژه گازی «نورد استریم-۲» گفت که روسیه می‌داند که چگونه با وجود تحریم‌های آمریکا خط لوله نورد استریم-۲ را تکمیل کند.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «دیمیتری کوزاک» معاون نخست وزیر روسیه در مصاحبه با هفته نامه «وستی ندلی» در این باره گفت که واکنش مسکو به تحریم‌های آمریکا در زمینه پروژه خط لوله نورد استریم-۲ متوازن و کافی خواهد بود.

مسکو: می‌دانیم «نورد استریم-2» را چگونه با وجود تحریم‌های آمریکا تکمیل کنیم

معاون نخست وزیر روسیه در این باره گفت: «تصمیم متوازن و متناسبی خواهیم گرفت. این خط لوله گازی با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها ساخته خواهد شد. می‌دانیم چگونه این کار را انجام دهیم.»

این مقام ارشد دولت روسیه در ادامه با متهم کردن آمریکا به اتخاذ مواضع چندگانه، گفت: «اگر بحث تامین امنیت انرژی خود آمریکا در میان باشد، فکر می‌کنم تصمیم این کشور کاملا متفاوت خواهد بود.»

لایحه بودجه پنتاگون که دو هفته پیش به تأیید کاخ سفید هم رسید و به قانون تبدیل شد، دولت آمریکا را ملزم می‌کند که شرکت‌های فعال در پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا را تحریم کند. در پی نهایی شدن این لایحه، یک شرکت سوئیسی از پروژه نورد استریم-۲ کنار کشید.

این در حالی است که روسیه پیشتر اعلام کرده بود که قادر است این پروژه عظیم را بدون کمک شرکت‌های خارجی تکمیل کند.

خط لوله نورد استریم-۲ گاز روسیه را از زیر دریای بالتیک به آلمان انتقال می‌دهد. طول این خط لوله عظیم ۱۲۰۰ کیلومتر است. این خط لوله ظرفیت انتقال سالیانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز را دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین