کد خبر: ۶۲۹۱۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

پاسخ به چند سوال پرتکرار درباره "سهام عدالت"

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه به چند سوال پرتکرار مردم درباره سهام عدالت پاسخ داد.
پاسخ به چند سوال پرتکرار درباره
آفتاب‌‌نیوز :

علی محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در کشور نزدیک به 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، گفت: این تعداد در استان کرمانشاه حدود یک میلیون و 450 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه سهام‌داران سوالات متعددی درباره سهام عدالت دارند، افزود: مهمترین سوال زمان پرداخت سود سال 1397 است که قرار است روند پرداخت آن از ابتدای اسفند امسال آغاز شود و این روند احتمالا یک تا دو ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه سهام عدالت متشکل از سهام 60 شرکت است که مجمع‌های سالیانه آنها برای تعیین میزان سود در زمان‌های مختلفی برگزار می‌شود، همین امر را عامل تاخیر در پرداخت این سود دانست.

محمدی با بیان اینکه سوال دیگر مردم درباره آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت است که مقام معظم رهبری نیز تاکیدی بر آن داشتند، یادآور شد: این امر نیازمند مصوبه قانونی است.

به گفته محمدی، لایحه ای در این زمینه به کمیسیون اصل 44 ارسال شده و این کمیسیون لایحه را به هیات رئیسه مجلس تقدیم کرده و بعد از طی مراحل در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و درباره آن تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی سهام عدالت به صورت تدریجی و مرحله به مرحله صورت خواهد گرفت و یکباره برای همه سهام‌داران آزاد نخواهد شد که بازار سرمایه را نیز به هم بریزد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه خرید و فروش آن نیز از طریق بازار بورس خواهد بود، تاکید کرد: مردم با برگه‌هایی که اکنون در دست دارند امکان خرید و فروش نخواهند داشت و در صورت آزادسازی باید به کارگزاری‌ها مراجعه کنند.

وی درباره ارزش سهام نیز اضافه کرد: نرخ سهام عدالت بر اساس نرخ روز بازار سرمایه خواهد بود، اما آنچه که اکنون می‌دانیم این است که ارزش این سهام نسبت به روز اول حدود پنج برابر شده است.

محمدی آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت را نیازمند ساز و کارهای ویژه دانست و افزود: البته در این بین آسیب‌هایی را نیز خواهیم داشت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه سوال دیگر مردم را درباره تغییر اطلاعات هویتی اعلام کرد و با بیان اینکه این اطلاعات آخرین بار در دی ماه سال 1395 به روز شده، اضافه کرد: ملاک، همان اطلاعات سال 1395 است. برای مثال اگر کسی در سال 1395 تحت پوشش نهادهای حمایتی بوده و اکنون نیست، ملاک بر اساس همان زمان خواهد بود و فرد مشمول تلقی می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: به علاوه فعلا ثبت‌نام جدید نیز در برنامه نیست و این امر نیز نیازمند تصویب قانون از سوی مجلس است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی از مشکلات شماره شبا سهام‌داران هم یاد کرد و گفت: حدود 13 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت کشور شماره شبا خود را اشتباه وارد کرده و یا اصلا وارد نکرده اند که این تعداد در استان کرمانشاه حدود 200 هزار نفر است.

وی اظهار کرد: سود سهام عدالت به این افراد هم تعلق می‌گیرد و زمانی که شماره شبا خود را وارد کنند سود به صورت یکجا برای آنها واریز خواهد شد.

به گفته محمدی، آخرین تغییرات در مهر سال 1397 برای شماره شبا سهام‌داران لحاظ شد و فعلا سامانه برای تغییر شماره شبا بسته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه درباره وضعیت سهام عدالت افرادی که فوت شده‌اند نیز گفت: دو میلیون نفر در کشور این شرایط را دارندکه تمام وراث آنها باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند تا درخواست تقسیم اصل سهام و سود آن برایشان لحاظ و به سازمان خصوصی سازی ارسال شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین