کد خبر: ۶۲۹۹۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
کارشناس مسائل سیاسی و مطالعات راهبردی:

آمریکا با ترور سردار سلیمانی، خودکشی آگاهانه‌ای را تجربه خواهد کرد

کارشناس مسائل سیاسی و مطالعات راهبردی گفت: آمریکا با اقدام خود در ترور سردار سلیمانی، خودکشی آگاهانه‌ای را در منطقه تجربه خواهد کرد.
آمریکا با ترور سردار سلیمانی، خودکشی آگاهانه‌ای را تجربه خواهد کرد
آفتاب‌‌نیوز :

مرتضی اشرافی با گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بخشی از پیام تسلیت به این مناسب فرمودند انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون سردار شهید آلوده‌اند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه افزود: اولین واکنش آمریکائی‌ها به این مساله آن است که از اتباع خود خواسته است فورا عراق را ترک کنند و شاید این ثمره‌ای باشد که برای بیرون راندن آمریکائی‌ها از عراق از سوی سردار رشید انقلاب نیز دنبال می‌شد که تحقق یافت.

وی تصریح کرد: آمریکا در یک اقدام نادر و بی‌سابقه و وقیحانه، مسئولیت ترور سردار را به عهده گرفت این در حالی است که آمریکا بارها اعلام کرده بود به حاکمیت عراق احترام می‌گذارد.

اشرافی بیان کرد: با این اقدام، موقعیت نیروهای آمریکائی به خطر افتاده است و ترامپ با این کار استارت جنگ و بحرانی بزرگ را در منطقه زده است که بیشترین آسیب به آمریکائی‌ها خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: با این اتفاق، پادگان‌ها و نیروهای آمریکائی در عراق و منطقه در امان نخواهد ماند و در تاثیر منطقه‌ای همین بس که نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفر خود را به کشور دیگر لغو کرده است، چرا که نیروهای مقاومت منطقه در راستای انتقام از اهداف آمریکا و هم پیمانانش ساکت نخواهند نشست.

پژوهشگر مسائل جهان اسلام گفت: این اتفاق خیلی دور نیست که بازگشت تابوتهای سربازان آمریکائی به کشورشان، پیام روشن و جواب قاطعانه‌ای خواهد بود که آشکارا به آمریکائی ها داده می‌شود.

وی ادامه داد: آمریکائی ها استاد جنگ روانی‌اند و در طول سالها حضور خود در منطقه به دنبال بحران سازی بودند و بر کسی پوشیده نیست ائتلافهای پوشالی علیه داعش نقشه‌ای بیش نبود، در حالی که داعش دست پرورده خودشان است.

اشرافی عنوان کرد: در راستای همین جنگ روانی بود که داعش توسط آمریکائی ها تاسیس شد و خودسران امریکائی ها نیز به شکل‌گیری و حمایت و آموزش و تجهیز داعش اعتراف کردند، لذا برنامه‌های آمریکا در خصوص حمایت و تجهیز داعش در این بود که گروه تروریستی داعش از سوریه به عراق بیاید و شمال عراق را بگیرند و به سمت بغداد حرکت و حکومت مرکزی عراق را ساقط کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه نیز آمریکائی‌ها نقش ناجی را بازی کردند و وارد معرکه شدند تا عراق را از دست دعش نجات دهند و به نوعی حاکمیت خود را در عراق و سوریه و منطقه تثبیت کنند.

کارشناس مسائل سیاسی و مطالعات راهبردی گفت: این سناریو اجرایی نشد چرا که در پشت مرزهای بغداد و سامرا و سایر شهرهای عراق، به علت ورود ایران به عراق زمین گیر شدند.

وی بیان کرد: ورود سردار سلیمانی به عنوان مستشار نظامی ایران در عراق و سوریه به همراه سپاه قدس همراه با ساماندهی نیروهای مردمی عراق این خیالات و خوابهای آمریکائی‌ها را برای عراق به آشفتگی کشاند و سناریویهای آمریکا با هزینه‌های چند هزار میلیاردی با شکست مواجه شد.

اشرافی تصریح کرد: حماسه سردار سلیمانی در آزادسازی اربیل کردستان با 70 نیروی شجاع و سایر مجاهدت‌های این سردار شجاع و رشید اسلام کام آمریکائی‌ها را در نقاط مختلف عراق تلخ کرده بود که همواره عقده‌ای برای آمریکائی‌ها مطرح شد و در صدد حذف این سردار بودند.

وی خاطرنشان کرد: البته آن‌ها می دانند با این کار تمامی معادلات و مسائل مربوط به حاکمیت یک کشور را زیر پا زیر پا گذاشتند و سنبل و مظهر مقاومت و مبارزه با داعش و تروریست را به شهادت رساندند و طور رسمی نیز ترور این شخصیت والا مقام را بر عهده گرفتند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه ادامه داد: آمریکائی‌ها از این به بعد هیچ بهانه‌ای برای حضور در عراق و منطقه نخواهند داشت و عملا با این اقدام مشکلات داخلی آمریکا دو چندان شده و شرایط منطقه را نیز بحرانی و شکننده‌تر کردند به طوری که پایگاههای امریکائی با هزاران نیروی نظامی همه در خطر آتش نیروهای مقاومت قرار گرفتند.

وی گفت: باید یک سردار سلیمانی را با هزاران سرباز آمریکائی ارزش گذاری کرد و ترور این سردار همراه با تلفات سرباز آمریکائی بوده است و آمریکا با اقدام خود در ترور سردار سلیمانی، خودکشی آگاهانه‌ای را در منطقه تجربه خواهد کرد.

اشرافی افزود: سردار سلمیانی در چارچوب راهبرد مصوب نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای امنیت ملی کشورمان در عراق حضور داشتند و حاکمیت های سوریه و عراق حضور سردار را به رسمیت شناخته بود.

وی تصریح کرد: ابتکارات سردار در مبارزات میدانی خود و در بسیج نیروهای مردمی عراق و سوریه و فرونشاندن توطئه های داعش و داعشیان، او را به چهره ای مردمی و ملی و مدافع امنیت و صلح در سه کشور عراق و سوریه ایران تبدیل کرده بود.

کارشناس مسائل سیاسی و مطالعات راهبردی خاطرنشان کرد: این امر در طول سالهای گذشته به مذاق آمریکا و هم پیمانانش خوش نیامده بود و همواره می‌خواستند که ایشان را از صحنه عراق و سوریه حذف کنند، چرا که همه نقشه‌های شوم استکبار جهانی را نقش بر آب می‌کرد.

وی بیان کرد: شاید این خلاصه‌ای از علت به شهادت رساندن این سردار نامی ایرانی باشد چرا که امروز شاهد هستیم با شکست داعش و نقش آفرینی سپاه قدس در عراق و سوریه حلقه مستحکم مقاومت تشکیل شده و زنجیره ایران اسلامی و عراق و سوریه و لبنان اسلامی را به هم متصل کرده و اتحادی از جنس ایمان و شهادت در مقابل جببهه کفر را به هم متصل کرده است.

اشرافی عنوان کرد: این اتصال پس از شهادت سردار سلیمانی نیز ادامه خواهد یافت و آمریکا بیش از گذشته به قعر شکست و ذلت و زبونی فرو خواهد رفت و اضمحلال قدرت پوشالی آمریکا که از سالها قبل شروع شده بود با این اقدام تروریستی و جنایت علیه بشریت که ببر خلاف تمامی میثاق های بین المللی است صورت اضمحلال خود را دو چندان کرده است.

وی در پایان اظهار کرد: چندی نخواهد گذشت که امت اسلامی و ملتهای ستمدیده جهان بروز و ظهور شکست های پی در پی آمریکا را در منطقه و نقاط مختلف جهان خواهند دید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
1
6
البته برای امریکا این واژه خودکشی غلط است ولی برای ایران با دخالت در امور سایر کشورها و در نتیجه تحریم های فلج کننده اقتصاد ایران و لجاجت در ادامه این سیاست صد در صد یک خودکشی بوده و خواهد بود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین