کد خبر: ۶۳۵۱۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

آیت الله جنتی: تایید صلاحیت بیش از ۷ هزار داوطلب، انتخابات را رقابتی کرده است

دبیر شورای نگهبان با اشاره به تأیید صلاحیت بیش از ۷ هزار نامزد از طیف‌های گوناگون سیاسی و افراد مستقل، گفت: با این حجم از نامزدها، انتخابات پیش رو همچون گذشته رقابتی خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸) در جلسه این شورا با اشاره به پایان مرحله بررسی شکایات داوطلبان گفت: روز‌های کاری حساس و فشرده‌ای را در هفته گذشته پشت سر گذاشتیم تا به تمامی شکایات داوطلبان با دقت رسیدگی کنیم.

آیت‌الله جنتی تاکید کرد: تمام دقت‌مان را کردیم تا داوطلبان با شرایط قانون انتخابات مطابقت دهیم و آنها را احراز و تائید صلاحیت کنیم چراکه اگر بی دقتی در این زمینه صورت بگیرد و انسانی فاقد شرایط وارد مجلس شود، دیگر نمی‌شود کاری کرد. متاسفانه سازوکار «خودنظارتی» مجلس با نام هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم کارآمدی لازم را ندارد.

آیت الله جنتی: تایید صلاحیت بیش از ۷ هزار داوطلب، انتخابات را رقابتی کرده است

وی در ادامه به تائید بیش از ۷ هزار نفر نامزد از طیف‌های گوناگون سیاسی و افراد مستقل اشاره کرد و گفت: با این حجم از نامزدها، انتخابات پیش رو همچون گذشته، انشاءالله رقابتی و سالم برگزار خواهد شد.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه در چهل سال گذشته ده‌ها انتخابات برگزار شده و امور کشور به اتکای آرا مردم اداره شده است، گفت: در همه این انتخابات‌ها مردم با اعتماد به نهاد‌های برگزار کننده انتخابات و شورای نگهبان پای صندوق‌های رأی آمده‌اند و به سلامت انتخابات ایمان داشته‌اند. نباید با اظهارات ناصحیح، اعتماد مردم به انتخابات را خدشه‌دار کرد.

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان همواره از رأی مردم پاسداری کرده و اجازه نداده جمهوریت نظام و حق‌الناس پایمال شود. در این دوره هم اینگونه بوده و تا آخرین مرحله انتخابات و تأیید نتایج آراء نظارت شورای نگهبان ادامه خواهد یافت.

دبیر شورای نگهبان خطاب به مسئولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات متذکر شد: همه به ویژه مسئولان و مجریان محترم انتخابات باید دقت نظر داشته باشند تا با رعایت بی‌طرفی و انجام دقیق قانون زمینه مشارکت خوب و انتخابات سالم فراهم شود و از طرح سخنان و اظهارات حاشیه‌ساز پرهیز کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
3
عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین