کد خبر: ۶۳۵۱۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱

جدیدترین وضعیت مسکن مهر پردیس

با افتتاح ۱۰ هزار و ۷۹ واحد مسکن مهر پردیس که بعدازظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد، مجموعه افتتاحات به حدود ۴۵ هزار واحد رسید و وزیر راه و شهرسازی وعده داد تا ۳۵ هزار واحد باقیمانده تا پایان سال آینده تحویل شود.
آفتاب‌‌نیوز :

بعدازظهر امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر، مهدی هدایت مدیرعامل عمران پردیس، رضایی فرماندار پردیس و جمعی دیگر از مقامات محلی، پروژه هایی شامل ۱۰ هزار و ۷۹ واحد مسکن مهر، دو باب مسجد، یک ایستگاه پمپاژ آب در فاز ۱۱، کمربندی ۴۵ متری شرقی فاز ۸ و مجتمع های تجاری فاز ۱۱ افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی مسیر دسترسی فاز ۵ به فاز ۱۱ به طول ۳.۶ کیلومتر با چهار تونل و برآورد هزینه ۲۴۰ میلیارد تومان آغاز شد.

جدیدترین وضعیت مسکن مهر پردیس

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم اظهار کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور شاید غیرقابل باور بود که کار ساخت واحدهای مسکونی را به انجام برسانیم و به متقاضیان تحویل دهیم، اما این اقدام صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای سالهای ۹۸ و ۹۹ تعهد کرده بودیم که ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر را به استثنای آن تعدادی که دارای مشکلات حقوقی است، تحویل دهیم. همین امروز جشن اختتامیه مسکن مهر سیستان و بلوچستان را داشتیم. در اصفهان طی روزهای آینده اختتامیه مسکن مهر خواهد بود. امروز بیش از ۱۰ هزار واحد را در پردیس افتتاح می کنیم و همانطور که آقای هدایت مدیر عامل عمران پردیس گفت، سال آینده پرونده مسکن مهر پردیس را می بندیم.

همچنین در این آیین افتتاح، حبیب‌الله طاهرخانی​، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید تعریف شد که ۳۴۰ هزار واحد دارای متقاضی بود و از این تعداد ۳۲۵ هزار واحد در مرحله اتمام نازک کاری است.

وی با بیان اینکه بخش ساختمان سازی در شهرهای جدید رو به اتمام است، افزود: از ۳۴۰ هزار واحد تعهد شده ۲۵۰ هزار واحد به فروش اقساطی رسیده و تحویل شده است، اما ۸۰ هزار واحد دارای مشکلاتی است. برخی از متقاضیان نسبت به آورده خود اقدام نمی‌کنند. برآورد این است که عمده این واحدها توسط دلالان خریداری شده به همین دلیل در نظر داریم وام این واحدها را از ۴ درصد به ۱۷ تا ۱۸ درصد برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای خدمات روبنایی شهرهای جدید هزار و ۵۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی خودمان در سایت‌های مسکن مهر هزینه کردیم. در بخش فروش عرصه منابع را به دست آورده ایم و در تمام شهرهای جدید ازجمله پردیس توفیقاتی را در این زمینه داشته ایم.

طاهرخانی اظهار کرد: در حال حاضر می‌توانم ادعا کنم در هیچ یک از شهرهای جدید مشکل مدرسه نداریم. طی دو سال گذشته ۹۴ مدرسه، ۵۵ فضای فرهنگی، ۵۶ پارک و ۲۴ باب مسجد ساختیم. دهه فجر امسال ۶۳ پروژه رو بنایی را در شهرهای جدید افتتاح می کنیم.

افتتاح پروژه‌هایی به ارزش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در پردیس

سیدمهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز گفت: امروز حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در بخش های مختلف افتتاح می‌کنیم. با افتتاح ۱۰۲۷ واحد امروز مجموعه افتتاحات به ۴۵ هزار واحد می رسد. تا آخر امسال هم ۱۵ هزار واحد را تکمیل می‌کنیم. پیش‌بینی این است که تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ۶۰ هزار واحد را به طور کلی تعیین تکلیف کنیم.

وی درباره طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پردیس گفت: هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی دولتی را برای احداث ۸۵۰۰ واحد طرح اقدام ملی به شکل مشارکتی اختصاص داده ایم. سه هزار واحد هم به صورت ثبت نامی می سازیم.

به گفته هدایت برای تکمیل خدمات و زیر ساخت‌های پردیس، ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز است. هزار میلیارد تومان منابع نقدی حاصل از فروش عرصه تامین شده است.‌ هزار میلیارد تومان از محل وامی است که بانک مسکن تایید کرده، ۸۰۰ میلیارد تومان مابقی آورده متقاضیان است که در حال تزریق است.

هدایت ادامه داد: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تهاتر زمین پیش‌بینی کردیم که مجوز آن را هیئت مدیره شرکت عمران صادر کرده و ۹۰۰ میلیارد تومان هم از پروژه های مشارکتی به دست خواهیم آورد. امسال اصلاً به منابع دولتی فکر نکردیم و بیشتر به منابع خودمان متکی بودیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین