کد خبر: ۶۳۵۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶

مطهری؛ بازیکنی که ساز محبوبیت را کوک کرد

خرید نیم فصل تیم فوتبال استقلال تهران‌ روز گذشته مرد نخست دربی بود، مردی که با عملکرد خود از هم اکنون برای چند سال ماندگاری در ذهن هواداران برنامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته سه بازیکن در شهرآورد ۹۲ تهران موفق به گلزنی شدند بازیکنانی که برخی از آنان سابقه گلزنی در این دیدار مهم را دارند و برخی دیگر نخستین تجربه خود را در این دیدار بزرگ پشت سر می‌گذاشتند. «ارسلان مطهری»، «علی علیپور» و «بشار رسن» سه بازیکنی بودند که توانستند نام خود را در این دربی ماندگار کنند. هر چند که در این بین علیپور پیش از این سابقه گلزنی داشت اما داستان مطهری و رسن متفاوت بود.

در دربی ۹۲ نام بشار رسن به عنوان چهارمین خارجی بازی بزرگ پایتخت ثبت شد که موفق به گلزنی شد. این بازیکن عراقی حالا در کنار بازیکانی مانند «عیسی ترائوره»، «ایمون زاید» و «جری بنگسون» گلزن خارجی شهرآورد به شمار می‌روند. این چهار بازیکن در مجموع ۶ گل را برای پرسپولیس به ثمر رساندند. بررسی آمار و ارقام شهرآورد تهران نشان می‌دهد که تمام گلزنان خارجی این شهرآورد از تیم فوتبال پرسپولیس تهران بودند و تا کنون کسی از اردوگاه آبی بازیکن خارجی موفق نشده که در این دیدار مهم گلزنی کند. پرسپولیس تهران در پنج بازی که گلزنان خارجی این تیم توانستند موفق به بازکردن دروازه استقلال شوند یک برد ۲ تساوی و یک شکست به دست آورده است.

مطهری؛ بازیکنی که ساز محبوبیت را کوک کرد

اما داستان گلزنان دربی ۹۲ برای بازیکنان استقلال متفاوت از پرسپولیسی‌ها بود در دیدار روز گذشته (پنج‌شنبه) ارسلان مطهری خرید جدید آبی‌پوشان از ذوب‌آهن اصفهان توانست در نخستین شهرآورد و تجربه رسمی خود در این دیدار یک شاهکار به یادماندنی انجام دهد. او با ۲ گلی که به ثمر رساند نام خود را در ذهن هواداران ماندگار کرد. هر چند این ۲ گل در ادامه توسط پرسپولیسی‌ها جبران شد اما نوازنده چیره دست آبی‌پوشان مانند «مرتضی تبریزی» پس از این بازی دیگر استرس هماهنگ شدن با تیم را ندارد بلکه او توانست از ابتدای حضور خود به خوبی نت‌های بازی فرهاد و شاگردانش را بیاموزد.

مطهری در حالی روز گذشته به مرد نخست دربی تهران تبدیل شد که یک اتفاق وی را در این مسیر قرار داد. شاید اگر مصدومیت «شیخ دیاباته» در بازی برابر نفت مسجد سلیمان نبود اکنون نام او به عنوان نخستین گلزن خارجی استقلال مطرح می‌شد اما این مصدومیت موجب شد تا شیخ مانند دربی رفت نتواند در ترکیب تیم باشد و مطهری شهراورد ۹۲ را به جایی برای ثبت نام خود تبدیل کند.

وی از زمان ورودش به استقلال تا کنون موفق شده پنج گل برای این تیم به ثمر برساند. او در دیدار مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا برابر الریان قطر ۲ گل از پنچ گل استقلال را وارد دروازه حریف کرد و با گلزنی در دیدار برابر نفت مسجد سلیمان زمینه را برای برد آبی‌پوشان در دیدار پیش از دربی فراهم کرد. ۲ گل مطهری در دربی نشان داد که خرید نیم فصل استقلال برخلاف دیگر خرید این تیم در سال‌های گذشته یک شاه ‌مهره است که می‌تواند در صفحه شطرنج «فرهاد مجیدی» نقش موثری داشته باشد.

شاید فاصله امتیازی تیم فوتبال پرسپولیس با استقلال تهران هواداران را از رسیدن به صدر جدول تا حدودی ناامید کرد اما آتش‌بار حمله این تیم که تاکنون ۳۵ گل وارد دروازه حریفانی کرده است هشداری برای تیم های لیگ برتری و لیگ قهرمانان آسیا باشد. در خط حمله استقلال مهدی قائدی ۹ گل، شیخ دیاباته هشت گل و ارسلان مطهری ۸ گل به ثمر رساندند البته ۵ گل از هشت گل مطهری برای تیم ذوب آهن اصفهان بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین