کد خبر: ۶۳۵۵۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

واکنش ونزوئلا به تحریم های تازه آمریکا

ونزوئلا تحریم خطوط هوایی دولتی «کنویاسا» این کشور توسط ایالات متحده آمریکا را که با هدف تاثیر بر فعالیت شرکت‌های هوایی ونزوئلایی اعمال شده، محکوم کرد.
واکنش ونزوئلا به تحریم های تازه آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

 وزارت امور خارجه ونزوئلا روز گذشته (جمعه) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: دولت ونزوئلا تحریم جدید ایالات متحده آمریکا علیه خط هوایی ملی «کنویاسا» که اقدامی خودسرانه از سوی وزارت خزانه داری بوده را قویا محکوم می‌کند؛ تحریمی که تاثیر مستقیم بر مردم این کشور، مراکز دموکراتیک و شرکت‌های دولتی ونزوئلا دارد.

به گزارش شبکه تله سور، در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات تازه کاخ سفید، معاهده بین‌المللی مرتبط با امور حمل‌ونقل هوایی را نقض می کند. با این اقدام یک جانبه و ناقض حقوق و معاهدات بین المللی، دولت ترامپ در تشدید سیاست‌های متجاوزانه علیه مردم ونزوئلا یک قدم پا را فراتر گذاشته است.

در همین حال دولت ونزوئلا تصریح کرده است که تحریم شرکت هواپیمایی کنویاسا همچنین طرح دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور مبنی بر بازگشت مهاجران ونزوئلایی از سایر کشورها به سرزمین شان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته شرکت هواپیمایی دولتی ونزوئلا را تحریم و هواپیماهای متعلق به این شرکت را توقیف کرد. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه در تارنمای رسمی خود اعلام کرد که شرکت هواپیمایی «کونویاسا» (Conviasa) متعلق به دولت ونزوئلا را به عنوان بخشی از این دولت هدف تحریم قرار داده است.

براین اساس، وزارت خزانه‌داری آمریکا ناوگان هواپیماهای این شرکت را نیز به عنوان بخشی از اموال توقیفی دولت ونزوئلا شناسایی کرده است.

استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در این باره مدعی شد که دولت مادوروا از ناوگان این شرکت برای رفت‌وآمدهای مقام‌های خود به کشورهای دیگر برای جلب حمایت دولت‌های خارجی استفاده می‌کند

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.

شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال ۲۰۱۹ شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین