کد خبر: ۶۳۵۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱

واکنش سعید جلیلی به حذف عکس سردار سلیمانی پس از شهادتش در صفحه اینستاگرام

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: نترسیدن از دشمن، نقطه خیزش سلیمانی‌ها است.
آفتاب‌‌نیوز :

سعید جلیلی عصر امروز در آیین گردهمایی جوانان انقلابی استان زنجان «خیزش سلیمانی‌ها» که در سالن شهید بهشتی مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت دهه‌فجر، اظهار کرد: بسیاری از ملت‌ها و کشورها برای رسیدن به آرمان‌ها و اهداف خود مسیر همواری نداشتند، بلکه دو مشکل عمده وجود دارد که یکی استبداد داخلی کشورها که آزادی مردم را سلب می‌کند و مانع دیگر، قدرت‌های خارجی مستبد است و چه بسیارند کشورهایی که گام اول را برداشتند ولی در ادامه راه با مشکل دخالت قدرت‌های خارجی مواجه شدند.

این مسئول ادامه داد: کسانی در گذشته منافع ایران را بین خود تقسیم می‌کردند که قرارداد ۱۹۰۷ گواه این مهم است و این مسئله به گذشته و یا فقط ایران منحصر نمی‌شود.

واکنش سعید جلیلی به حذف عکس سردار سلیمانی پس از شهادتش در صفحه اینستاگرام

وی افزود: در برخی از کشورها ملت قیام می‌کنند ولی اجازه ادامه حرکت به آن‌ها داده نمی‌شود که سرنگونی «حسنی ‌مبارک» در مصر توسط مردم، نمومه بارز آن است؛ ولی این حرکت در مصر ادامه نیافت. بیش از ۱۰۰ سال پیش، از فلسطین اطلاعیه‌ای به نام «والفور» توزیع و این اطلاعیه سبب جدایی و اشغال سرزمین فلسطین شد و برای تثبیت این امر گفت‌وگوهایی از قبیل اسلو، کمپ‌دیوید و ... اتفاق افتاده است و چیزی که امروز تحت عنوان معامله قرن یاد می‌شود، دیگر حتی به گفت‌وگوها نیز اعتنا نمی‌کند.

جلیلی تصریح کرد: در این شرایط، ملت ایران حرکت و خیزش بزرگی داشت و با وجود اینکه همه دنیا از شاه حمایت می‌کرد، ولی ملت ایران با مقاومت پیروز شد. همچنین در دوران جنگ تحمیلی نیز همه جهان از صدام حمایت کرد ولی استقامت و صبر ملت ایران نتیجه داد و پیروز شدند.

وی با بیان اینکه اتکا به اسلام سبب شد که خیزش ایرانیان نتیجه‌بخش شود، یادآور شد: ده‌ها و صدها شبکه ماهواره‌ای توسط ‌دشمن راه‌اندازی می‌شود تا ملت ایران به افق‌ها نگاه نداشته باشند؛ ولی ملت ایران قدر داشته‌های خود را می‌داند و مبتنی بر آن پیشرفت می‌کند. داشته‌های هر ملت سرمایه‌ آن است و قابل هزینه‌کرد نیست.

این مسئول عنوان کرد: دشمن می‌گوید برد ملت‌ها تا جایی باشد که برد و منافع آن‌ها را به خطر نیاندازد و دشمن از ترساندن به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کند؛ بنابراین نترسیدن، راه مقابله با این اهرم فشار است که این نترسیدن نقطه خیزش سلیمانی‌ها است؛ چراکه نترسیدن حکم قرآن بوده و در اسلام نیز به آن سفارش شده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، با بیان اینکه افسانه شکست‌ناپذیری دشمن صهیونیستی شکسته شده است، گفت: هر جنگی که اتفاق افتاد مانند جنگ‌های ۳۳ روزه، شکست اسرائیل را به دنبال داشت.

وی با اشاره به زیاده‌خواهی دشمنان ایران، اظهار کرد: امروز جوانان و نوجوانان حد زیاده‌خواهی دشمن را می‌بینند و تجربه می‌کنند که جمع کردن سانتریفیوژها و تولیدات هسته‌ای و نیز داشتن اورانیوم غنی شده و غیره حداقل خواسته دشمنان است و این در حالی است که شورای امنیت ۱۷ بار اعلام کرد که ایران به تعهدات خود عمل کرده است؛ ولی با این وجود آنان هنوز به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و همواره به‌دنبال آن هستند که نسبت به داشتن موشک که برای دفاع از کشور استفاده می‌شود نیز، محدودیت ایجاد کنند.

جلیلی با اشاره به حذف عکس سردار سلیمانی پس از شهادت در صفحه اینستاگرام، تصریح کرد: این مسئله در دنیای امروز که دنیای ارتباطات است، بسیار دور از ذهن است ولی نترسیدن جوانان و خیزش سلیمانی‌ها و شهریاری‌ها، سبب شد که ایران بتواند بسیاری از تحریم‌ها را دور بزند.

این مسئول ادامه داد: مقابله و نترسیدن از دشمن، نگاهی است که دشمن را به عقب می‌راند؛ با داشتن این نگاه که مقاومت و پیروزی است، می‌توان دهه‌فجر را به عنوان جشن ملی در جهان مطرح کرد و حال ایران از روزگاری که برای داشتن سیم‌خاردار محتاج کشورهای دیگر و اجازه دشمنانش برای خرید بود، حال به قدرت ساخت موشک‌های بالستیک رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین