کد خبر: ۶۳۶۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
۱۰۰۰ خودرو در محور فومن-سراوان گرفتار شدند

ترافیک ۱۰ کیلومتری در ورودی رشت/پلیس راه: به هیچ‌عنوان به استان گیلان سفر نکنید

مقام مسئول راهداری از ایجاد ترافیک ۱۰ کیلومتری در ورودی رشت خبر داد و با اشاره به این‌که حدود ۱۰۰۰ خودرو در محور فومن-سراوان گرفتار برف شده‌اند، گفت: به زودی این محورها بازگشایی می شود.
آفتاب‌‌نیوز :

سرپرست پلیس راه استان قزوین گفت: تردد کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین از آزادراه و جاده قدیم قزوین به سمت رشت از سوی پلیس به علت شدت بارش برف و کولاک در استان گیلان، ممنوع شد.

سرهنگ قدرت حسنی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به بارش زیاد برف و کولاک شدید در استان گیلان، پلیس قزوین مجبور شد کلیه راه های عبوری به سمت گیلان را مسدود کند اما تردد در تمامی جاده های این استان برقرار است.

ترافیک ۱۰ کیلومتری در ورودی رشت/پلیس راه: به هیچ‌عنوان به استان گیلان سفر نکنید

وی تصریح کرد: بارش برف از روز گذشته در سطح استان قزوین آغاز و هم اکنون نیز قطع شده اما سطح جاده ها به شدت لغزنده و در برخی نقاط نیز با یخ زدگی روبرو است. به رانندگان و مسافران توصیه می شود تا ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری به استان قزوین، در صورت سفر با سرعت مطمئن حرکت کرده، فاصله طولی با خودرو مقابل را حفظ و از هرگونه عجله و شتاب در رسیدن به مقصد خود داری کنند.

سرپرست پلیس راه استان قزوین گفت: برای تردد در محورهای برفگیر و کوهستانی همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی به ویژه زنجیرچرخ الزامی است و رانندگان باید نکات ایمنی را هنگام رانندگی در جاده‌های برفی رعایت کنند.  توصیه می‌شود با توجه به لغزندگی سطح راهها، مسافران در صورت امکان سفر خود را به تاخیر انداخته و در صورت سفرهای ضروری ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ، در جاده‌ها با سرعت پایین حرکت کرده و در صورت بروز هرگونه حادثه مراتب را با شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.

رضا اکبری نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به انسداد بخشی از آزادراه قزوین-رشت به دلیل بارش سنگین برف، اظهار کرد:‌ فعالیت سامانه بارشی که از دیروز شدت افزایش یافته و به سمت شمال، شمال غرب و مرکز بارش‌ها بیشتر بوده است.

وی با بیان این‌که این سامانه استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، زنجان و قزوین را بیش از همه استان‌ها درگیر کرده است، ادامه داد: تا سحر امروز هیچ مشکلی به لحاظ تردد وسایل نقلیه در محور مواصلاتی نداشته‌ایم و راهداران در محورها حضور داشتند.

وی با یادآوری این‌که تمام مدیران ستادی در قرارگاه مرکزی راهداری کشور حضور دارند، تصریح کرد: جانشین فرمانده پلیس راه کشور نیز در اینجا حضور داشت و تا ساعت 5 صبح تردد در تمام محورهای مواصلاتی کشور روان بود.  این در حالی بود که از ساعت 5 صبح امروز به دلیل ترافیک در ورودی رشت از سمت آزادراه خودروها به سمت رشت وارد شهر نشدند.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری با اشاره به بارش حجم زیاد برف زیاد و تشکیل صف خودرو در آزادراه قزوین-رشت، ادامه داد: به همین دلیل هم‌اکنون ماشین‌ها با حدود 10 کیلومتر ترافیک از سمت آزادراه قزوین-رشت گرفتار برف شده‌اند. ساعت 5 صبح برف نسبتا کم سابقه و شدید بارید به طوریکه در مدت یک ساعت یک متر برف باریده است.

وی با اشاره به این که در محور فومن-سراوان انباشت خودرو به وجود آمده و خودروهای راهداری نیز متاسفانه لابلای خودروها گرفتار شده‌اند، اضافه کرد: در محدوده امامزاده هاشم (عوارضی قزوین-رشت) سرعت خودروها کاهش یافته و با توجه به این‌که هیچکدام از خودروها زنجیر چرخ نداشته‌اند با یک توقف و انسداد ترافیکی مواجه شده‌ایم. ساعاتی پیش یک اکیپ راهداری از سمت قزوین به این محل اعزام شده ککه با توجه به تصاویر دوربین‌ها در حال پاکسازی مسیر به سمت عوارضی هستند و تا ساعاتی دیگر این کار به پایان می‌رسد. بعد از امام زاده هاشم به سمت رشت همکاران راهداری در حال برداشتن نیوجرسی‌ بتنی بین بزرگراه هستند تا خودروهای گرفتار در برف بتوانند دور زده و برگردند.

وی با تاکید بر این‌که در حال رصد شرایط هستیم، اظهار کرد:‌ تعدادی از مدیران در مرکز مدیریت راه‌های گیلان مستقر بوده و تمام اعضای قرارگاه مرکزی حمل‌و‌نقل و راهداری زمستانی کشور هم در مرکز در تهران مستقر هستند.

وی با اشاره به این‌که با تعدادی از هموطنان و رانندگان گرفتار در محور فومن-سراوان و مسئولان راهداری و اپراتورهای ماشین آلات ارتباط مستقیم و مستمر داریم، گفت: تماس تلفنی با سامانه 141 ما از این محور خیلی زیاد شده و حدود 5 کیلومتر تراکم وسیله نقلیه در این محدوده داریم که حدود 1000 وسیله نقلیه گرفتار شده‌اند.

مقام مسئول سازمان راهداری تصریح کرد: در محدوده امام زاده هاشم تا رشت، آزادراه تعداد زیادی دسترسی دارد، همه اینها باعث شده حجم تردد زیادی در این محور انباشته شود.

اکبری با اعلام این‌که اولین ماشین آلات راهداری که به سروان برسند بلافاصله به فومن اعزام می‌شوند، گفت:‌مدیریت راه های گیلان به هموطنان پیشنهاد داده‌اند چنانچه در یک محدوده مسکونی یا روستا درگیر برف شده‌اند بهترین کار این است که فعلا و برای کوتاه مدت خودرو را رها کنند و به روستاها پناه ببرند. به زودی همکاران راهداری این محور راه بازگشایی خواهند کرد.

پلیس راه: تا اطلاع ثانوی به هیچ عنوان به استان گیلان سفر نکنید

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: وضعیت جوی در استان گیلان به هیچ عنوان مناسب سفر نیست.

سرهنگ نادر رحمانی ضمن هشدار جدی به مسافرانی که قصد سفر به استان گیلان دارند، اظهار کرد: تمام محورهای استان گیلان به شدت درگیر برف و کولاک است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور خاطرنشان کرد: در حال حاضر آزادراه قزوین ـ رشت، محور قدیم قزوین ـ رشت و محورهای منشعب از محدوده سراوان ـ فومن و سروان ـ رشت مسدود است و وضعیت جوی در استان گیلان به هیچ عنوان مناسب سفر نیست.

وی با بیان اینکه هموطنان تا اطلاع ثانوی به محورهای استان گیلان مراجعه نکنند، گفت: مأموران پلیس راه، در محورهای مواصلاتی این استان محدودیت تردد ایجاد و نسبت به مسدودسازی راه‌ها اقدام کرده‌اند لذا برخی از مسافرانی که قصد سفر به این استان داشتند، پشت بار ترافیکی مانده‌اند.

این مقام پلیس راهور، از رانندگان خواست پیش از آغاز سفر از طریق شماره تلفنهای 120 از وضعیت محورهای مواصلاتی کشور مطلع شده و حتماً تجهیزات لازم مانند زنجیرچرخ همراه داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین