کد خبر: ۶۳۶۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

گرهارد شرودر مرکل را به ارتکاب "اشتباهات مهلک" متهم کرد

صدراعظم پیشین آلمان از تصمیم سال ۲۰۱۸ آنگلا مرکل برای باقی ماندن در سمت صدراعظمی پس از خروج او به عنوان رهبر حزب اتحاد دموکرات مسیحی انتقاد کرد و مشکلات کنونی این حزب را به گردن او انداخت.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان گفت آنگلا مرکل با انجام این کار مرتکب "اشتباه مهلک" شد، خصوصا با توجه به تصمیم ناگهانی آنگرت کرامپ-کارن‌باوئر برای کناره‌گیری از سمتش به عنوان رئیس این حزب و خروج از رقابت صدراعظمی ۲۰۲۱.

گرهارد شرودر مرکل را به ارتکاب

او گفت وضعیت بد متعاقب کاملا بر عهده مرکل، صدراعظم آلمان است. شرودر به این نکته اشاره کرد که در دوران کرامپ-کارن‌باوئر سردرگمی زیادی وجود داشت چون "واقعا هیچکس نمی‌داند که حرف آخر برای صدراعظم است یا رئیس حزب."

یک منبع وابسته به حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان اعلام کرد، آنگرت کرامپ-کارن‌باوئر، رئیس این حزب و متحد آنگلا مرکل که وزیر دفاع آلمان استف قصد نامزد شدن برای صدراعظمی در انتخابات فدرال سال آینده میلادی را ندارد.

صدراعظم پیشین آلمان در ادامه از نامزدی آرمین لاشت، نخست‌وزیر ایالت نوردراین-وستفالن برای جایگزینی مرکل در انتخابات سال آتی استقبال کرد. لاشت از خبرنگاران باسابقه و عضو پیشین پارلمان اروپایی است که از سال ۲۰۱۷ رهبری پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان را در دست دارد.

لاشت که از محافظه‌کاران لیبرال کاتولیک است و در جریان بحران مهاجرتی ۲۰۱۵ از مرکل حمایت کرد، به این حزب علیه برداشتن گام‌های برگشت‌کننده پس از کناره‌گیری کرامپ-کارن‌باوئر هشدار داد.

او همچنین به حزبش علیه تفکر رو به عقب و "عطش روزهای خوب گذشته" هشدار داد؛ محافظه‌کاری برای او به معنای "حفظ چیزهای خوب و آمادگی برای پذیرش چیزهای جدید" است. آرمین لاشت بدون اشاره به احتمال صدراعظمی صرفا گفت: هیچکس نمی‌داند آینده چه با خود خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین