کد خبر: ۶۳۶۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

سایه تنش بر روابط لندن - واشنگتن

یک روزنامه انگلیسی اعلام کرد، به تعویق افتادن سفر بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس به آمریکا برخی مقامات انگلیسی را نسبت به ایجاد تنش در روابط لندن- واشنگتن نگران کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه سان انگلیس روز گذشته (پنجشنبه) گزارش داد که جانسون که اخیر به دنبال ترمیم کابینه اش بوده، بارها سفرش به واشنگتن را که پیشتر قرار بود ژانویه یا فوریه انجام شود، به تاخیر انداخته است. این مسئله نگرانی هایی را در میان مقامات انگلیس ایجاد کرده مبنی بر اینکه اقدام وی ممکن است در روابط لندن با دولت دونالد ترامپ خدشه وارد کند.

براساس اعلام منابع آگاه در انگلیس، دیدار آتی جانسون و دونالد ترامپ احتمالا زودتر از ماه ژوئن ۲۰۲۰ ( خرداد و تیر ۱۳۹۹) برگزار نخواهد شد. گفته شده جانسون در ماه ژوئن همزمان با سفر به آمریکا برای شرکت در اجلاس گروه هفت به دیدار ترامپ می رود.

سایه تنش بر روابط لندن - واشنگتن

روزنامه سان انگلیس اعلام کرد که تا آن زمان، نخست وزیر انگلیس مشغول بررسی مسائل داخلی کشورش و کابینه خود خواهد بود و شرایط سفر به آمریکا برای او مهیا نیست.

رسانه‌های انگلیس نیز گزارش دادند که تعویق مداوم سفر بوریس جانسون به آمریکا ممکن است موجب خشم ترامپ و مشاورانش شود.

همچنین گزارش شده است که تصمیم نخست‌وزیر انگلیس برای اجازه دادن به شرکت های چینی در ساخت سیستم ارتباطی پیشرفته ۵ جی (۵G )توافق های تجاری آتی لندن - واشنگتن را در خطر قرار داده است.

گزارش شده است که دونالد ترامپ به دنبال حصول توافق‌ نامه‌های تجاری با انگلیس پیش از آغاز مرحله نهایی کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بوده است.

نخست وزیر انگلیس پس از به سرانجام رساندن ماموریت خود برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه شماری از اعضای کابینه را با هدف پیش‌برد برنامه‌ها و سیاست‌های دولت پسابرگزیت برکنار کرد.

منابع خبری پیش از این تغییرات به عنوان دولت انقلاب جانسون یاد و عنوان کردند که تیم جدید قرار است اقتصاد این کشور را متحول کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین