کد خبر: ۶۴۷۰۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷

قرنطینه نیویورک تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

فرماندار نیویورک اعلام کرد شرایط تعطیلی و قرنطینه این ایالت حداقل تا ۱۵ ماه مه(۲۶ اردیبهشت) تمدید می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

اندرو کومو روز پنج‌شنبه در نشست خبری روزانه خود درباره شرایط گسترش کرونا در این ایالت، این مطلب را در حالی مطرح کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این روزها از بازگشایی اقتصاد کشور سخن می‌گوید.

پیش از این، تعطیلی ایالت نیویورک که بیشتری آمار مبتلایان به کووید-۱۹ و همچنین مرگ‌ومیر ناشی از آن را دارد، تا ۳۰ آوریل اعلام شده بود.

قرنطینه نیویورک تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

بر این اساس، مشاغل غیرضروری همچنان تعطیل خواهد بود و کارکنان آنها باید تا ۱۵ ماه مه در منازل بمانند.

کومو و سایر فرمانداران ایالت‌های مجاور در تلاشند تا با همکاری یکدیگر درباره بازگشایی اقتصاد ایالتی همکاری کنند اما با توجه به تداوم مرگ‌ومیر بالا آنها را به ادامه تعطیلی این ایالت مجبور کرده است.

ایالت نیویورک تا این ساعت، ۲۱۴ هزار و ۸۳۲ نفر مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده‌اند و تعداد ۱۴ هزار و ۷۳ نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته کومو، نیویورک در پنج شنبه ۶۰۶ کشته جدید داشته است اما تعداد بستری‌ها رو به کاهش است و بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هم برای نخستین بار، کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.

فرماندار نیویورک تاکید کرد: ما باید کار خود را ادامه دهیم و نمی‌خواهم پیش از پایان این دوره، پیش‌بینی کنم که چه روی خواهد داد. مردم به اطمینان و شفافیت نیاز دارند تا بتوانند برنامه‌ریزی کنند، من به یک برنامه عمل هماهنگ با ایالت‌های دیگر احتیاج دارم. بنابراین یک ماه دیگر سیاست‌های تعطیلی را ادامه خواهیم داد.

ایالت کنتیکت هم روز گذشته اعلام کرد تا ۲۰ ماه مه تعطیل خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین