کد خبر: ۶۵۲۷۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱

کرونا جشنواره ونیز را متوقف نمی‌کند

فرماندار منطقه ونیز ایتالیا نسبت به برگزاری هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز طبق برنامه اصلی تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از ددلاین، «لوکا زایا» فرماندار منطقه ونیز اعلام کرد: جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان در ماه سپتامبر طبق برنامه‌ریزی برگزار خواهد شد تا اولین جشنواره مهم سینمایی باشد که اخیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو و یا به تعویق نیفتاده است.

فرماندار ونیز که یکی از اعضای هیات مدیره برگزارکنندگان بینال ونیز است در گفتگو با یکی از رسانه‌های محلی ایتالیا اعلام کرده، جشنواره ونیز امسال احتمالا با به دلیل توقف ساخت پروژه‌های سینمایی در سراسر جهان با تعداد کمتری از آثار برگزار خواهد شد.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز قرار است از تاریخ ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور) برگزار شود و امسال «کیت بلانچت» بازیگر برنده اسکار به عنوان رئیس هیئت‌داوران بخش رقابتی انتخاب شده است.

پیش از این جشنواره فیلم کن به سبب بحران جهانی کرونا ناگزیر به لغو هفتاد و سومین دوره خود شد. مسئولان کن پیش از این، تاریخ اصلی( ۱۲ تا ۲۳ ماه می (۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد) این رویداد مهم سینمایی را به سبب شیوع ویروس کرونا به تعویق انداختند اما «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با تمدید شرایط قرنطینه در این کشور، برگزاری هر جشنواره و رویدادی که مستلزم تجمع افراد می‌شود را حداقل تا اواسط ماه جولای (اواخر تیر) ممنوع کرد و سرانجام مسئولان کن را بر آن داشت تا قید جشنواره ۲۰۲۰ را بزنند.

قرار است در ماه ژوئن فهرستی از فیلم‌های پذیرفته شده در جشنواره کن اعلام شود و جشنواره‌های سینمایی دیگر از جمله ونیز میزبان نمایش این فیلم‌ها خواهند بود.

از تاریخ سوم ژوئن (۱۴ تیر) مرزهای ایتالیا بر روی گردشگران اتحادیه اروپا بازگشایی می‌شود و سینماهای این کشور نیز از ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) دوباره با شرایط ویژه فاصله گذاری اجتماعی فعال خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین