کد خبر: ۶۵۵۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۶

۱۳۰ زندانی در خوزستان آزاد شدند

رییس کل دادگستری استان خوزستان گفت: ۱۳۰نفر از زندانیان واجد شرایط عفو آزاد و به جامعه بازگشتند.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام صادق مرادی رییس کل دادگستری استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های دستگاه قضایی استان پیرامون سامان‌دهی و کاهش پایداری جمعیت کیفری تاکنون بیش از هفتصد و ۵۰ پرونده عفو زندانیان واجد شرایط خوزستان به تایید رسیده است.

وی افزود: تمامی پرونده‌های زندانیان محکوم به صورت حضوری بررسی و با نگاه به پیشینه زندانی، اصلاح رفتار در زندان، شرایط اخلاقی و برخی دیگر از موارد، افراد واجد شرایط احصاء و پرونده‌های آنان با دقت در کمیته‌های عفو و بررسی حوزه‌های قضایی تابعه استان بازنگری و به کمیسیون عفو دادگستری کل ارائه داده شد.

۱۳۰ زندانی در خوزستان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان خوزستان ضمن اشاره به آن که در این کمیسیون نیز با حضور اعضا بررسی نهایی معمول و در مجموع پیشنهاد عقد و آزادی بیش از هفت‌صد زندانی واجد شرایط به مرکز داده شد،گفت: در مرحله اول اجرای این پیشنهادات و به مناسبت عفو اعطای مقام معظم رهبری در عید فطر یک‌صدو۳۰ زندانی واجد شرایط مشمول عفو شده و با رأفت نظام اسلامی از زندان آزاد و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی تصریح کرد: رؤسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و قضات محاکم و تجدیدنظر و دادگاه ها، دادسراها بیش از دوهزارو۴۰۰ بازدید از زندان‌ها انجام دادند که در این بازدیدها مراجع قضایی با تمامی زندانیان دیدار چهره به چهره داشتند. وی گفت: با همکاری انجمن‌های حمایت زندانیان و ستاد دیه، ده‌ها زندانی واجد شرایط نیز با اخذ رضایت شکات، آزاد شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین