کد خبر: ۶۵۷۷۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

هشدار آمریکا و کره جنوبی به کره شمالی

 در حالی که هنوز آمریکا و کره جنوبی با برقراری رژیم دایمی صلح در شبه جزیره کره موافقت نکرده اند، هر دو کشور از کره شمالی خواستند تا به آنچه «توافقات صلح» خوانده اند پایبند باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

«جیونگ کیونگ دو» و «مارک اسپر» وزیران دفاع کره و آمریکا روز پنجشنبه با انتشار بیانیه مشترکی خواستار اجرای توافقنامه های صلح ۲۰۱۸ از سوی کره شمالی شدند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، با این حال هر دو در بیانیه آورده اند که جایگاه و شرایط نظامی فعلی در منطقه را حفظ می کنند و از دیپلماسی برای عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات اتمی بهره خواهند گرفت.

هشدار آمریکا و کره جنوبی به کره شمالی

آنها افزوده اند که کره شمالی باید به توافق سنگاپور میان رهبر این کشور و رییس جمهوری آمریکا و توافق «پایان دشمنی میان دو کره» که سال ۲۰۱۸ امضا شد، پایبندی نشان دهد.

کره شمالی این هفته پس از نصب بلندگوهای تبلیغاتی در منطقه مرزی با کره جنوبی و انتشار اوراقی علیه این کشور به طور غیرمنتظره از تعلیق اقدامات نظامی خود خبر داد.

در بیانیه آمریکا و کره جنوبی آمده است که دو کشور رزمایش های خود را ادامه می دهند و با این تمرینات و همچنین رایزنی های بیشتر از صلح در منطقه حراست خواهند کرد.

کره شمالی برگزاری رزمایش های مشترک دو کشور را که در بیانیه بر آن تاکید شده است، نمادی از اقدامات خصمانه علیه خود می داند و بارها این تمرینات رامحکوم کرده است.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی اوایل هفته به نقل از منابع نظامی گزارش کرد که کره شمالی کار نصب دستکم ۲۰ گروه از سامانه های تبلیغاتی را به پایان رسانده است.

این کشور که در سال ۲۰۱۸ میلادی پس از توافق با کره جنوبی ۴۰ سامانه تبلیغاتی نصب شده در مرز دو کره را جمع آوری کرده بود نیمی از آنها را دوباره نصب کرده است البته امروز گزارش شد که کره شمالی دوباره در حال جمع آوری این ابزارهای تبلیغاتی است.

این گزارش حاکی است که کره شمالی از روز یکشنبه اقدام به نصب این سکوهای تبلیغاتی متشکل از بلندگو در منطقه مرزی نظامی دو کره کرد و قصد داشت در آینده این برنامه را ادامه دهد.

این اقدامات شروع یک جنگ سخت افزاری روحی و روانی میان دو کره محسوب می شود که پس از امضای توافق نظامی دو سال قبل، پایان یافته بود و دو طرف همه این تبلیغات و اقدامات علیه یکدیگر را متوقف کرده بودند.

شماری از متواریان کره شمالی بار دیگر در مرزهای کره جنوبی اقدام به انتشار اوراق تبلیغاتی علیه پیونگ یانگ کرده اند.

۲۷ آوریل سال ۲۰۱۸ سران دو کره موافقت کردند به اقدامات خصمانه علیه یکدیگر پایان دهند و این سامانه های تبلیغاتی را جمع آوری کنند و دیگر اوراق و بالن های تبلیغاتی مورد استفاده قرار ندهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین