کد خبر: ۶۶۰۹۱۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
هنوز علت اصلی حادثه نطنز از سوی مقامات رسمی اعلام نشده است

معمای حادثه نطنز؛ اگر کار اسرائیل باشد، واکنش ایران چه خواهد بود؟

یک روزنامه با گمانه‌زنی درباره پاسخ احتمالی ایران به انفجار اخیر در تاسیسات نطنز می‌نویسد: "تهران به حملات هوایی اسرائیل علیه نیروهای وابسته به ایران در سوریه نیز پاسخ سنگینی نداده است. ایران سکوت کرده اما این آرامشی موقت خواهد بود‌. ایران نمی‌خواهد در منطقه تنش اضافی ایجاد شود. ایران منتظر خواهد ماند تا زمان مناسب فرا رسد. در مورد ترور ژنرال سلیمانی نیز چنین رفتاری را از ایران شاهد بودیم. صبر و خویشتن‌داری طرف ایرانی بالاست.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- شاید اگر ایران در کوتاه مدت پاسخی دهد؛ این اقدام از طریق حملات سایبری باشد و نه درگیر شدن در واکنش نظامی.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه "الدستور" مصر با مرموز خواندن حادثه انفجار اخیر در نطنز و این که کاملا مشخص نیست که چه قدرتی پشت سر این حادثه بوده، این گمانه‌زنی که احتمالا نقش اسرائیل در این ماجرا قوی‌تر است را مطرح کرده و می‌نویسد: اگر این انفجار کار اسرائیل بوده باشد آن رژیم دو هدف را دنبال کرده است؛ نخست تلاش کرده تا این پیام را به تهران ارسال کند که هزینه توسعه برنامه هسته‌ای و افزودن بر حجم سوخت اتمی، استفاده از سانتریفیوژهای بیشتر و باکیفیت‌تر، تولید موشک‌های دوربرد و نفوذ و حضور در لبنان، سوریه و عراق بالا خواهد بود. دوم آن که در حوزه میدانی، اسرائیل در تلاش بوده تا پیشرفت برنامه اتمی ایران را به تعویق اندازد. حجم و دامنه تخریب در تاسیسات نطنز نامشخص است.

معمای حادثه نطنز؛ اگر کار اسرائیل باشد، واکنش ایران چه خواهد بود؟

این روزنامه در ادامه با گمانه‌زنی درباره پاسخ احتمالی ایران به انفجار اخیر در تاسیسات نطنز می‌نویسد: "تهران به حملات هوایی اسرائیل علیه نیروهای وابسته به ایران در سوریه نیز پاسخ سنگینی نداده است. ایران سکوت کرده اما این آرامشی موقت خواهد بود‌. ایران نمی‌خواهد در منطقه تنش اضافی ایجاد شود. ایران منتظر خواهد ماند تا زمان مناسب فرا رسد. در مورد ترور ژنرال سلیمانی نیز چنین رفتاری را از ایران شاهد بودیم. صبر و خویشتن‌داری طرف ایرانی بالاست.

از سوی دیگر، ایران اکنون درگیر تلاش برای جلوگیری از موفقیت طرح آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی آن کشور است که در ماه اکتبر منقضی خواهد شد. تا زمانی که این جدل در عرصه بین‌المللی ادامه دارد ایران مایل نیست با اقدامی نظامی به تلاش خود برای رفع و پایان تحریم‌ها آسیب بزند.

به ادعای این روزنامه، ایران منتظر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا خواهد ماند.(مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند که نتایج انتخابات آمریکا و اینکه چه کسی دولت را به دست بگیرید، تاثیری در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های ایران تهران نخواهد داشت.) محاسبات نشان می‌دهد که ممکن است شرایط مذاکره با دولت بعدی امریکا در صورت ریاست‌جمهوری بایدن فراهم شود. شاید اگر ایران بتواند در کوتاه‌مدت پاسخی دهد این اقدام از طریق حملات سایبری باشد و نه درگیر شدن در واکنش نظامی".

دوستان در حال جمع‌بندی نهایی هستند

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ امروز، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره گزارش نیویورک تایمز مبنی بر همکاری آمریکا و اسرائیل در حادثه نطنز و برنامه دو کشور برای مورد هدف قرار دادن فرماندهان سپاه بیان کرد: ایران از هر گزارشی به آسانی عبور نمی‌کند بلکه آن را جدی تلقی می‌کند به ویژه اگر ادعایی مطرح باشد و مسئولیتی را متوجه کشوری کند.

موسوی یادآورشد: درباره علت حادثه نطنز، دوستان در حال جمع‌بندی نهایی هستند و اگر به این مسئله برسند که اگر دولت یا رژیمی در این حادثه نقش داشته، طبیعی است ایران واکنش‌های قاطع و مهمی نشان دهد و خواهند فهمید دوران بزن دررویی تمام شده است.(جزئیات بیشتر)

سیاست راهبردی و تخلف‌ناپذیر نظام واکنش هوشمندانه و داهیانه است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز در واکنش به حادثه اخیر در مجتمع غنی سازی نطنز عنوان کرد: لازم می‌دانم اشاراتی به نوع واکنش رسانه‌های بین‌المللی و مواضع کشورهای اروپایی نسبت به حادثه اخیر سایت غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن(نطنز) کنم. در حالی که رسانه‌های غربی- صهیونیستی علت این حادثه را خرابکاری یا حمله اعلام کرده‌اند، لحنی که از آن تقبیح و محکومیت برداشت شود، مشاهده نمی‌شود. اینگونه موضع‌گیری رسانه‌ها و مقامات غربی رفتاری دوگانه و غیرقابل قبول است. تردیدی نیست که ایران سرافراز اقدامات خود را براساس مصالح کشور اتخاذ خواهد کرد. سیاست راهبردی و تخلف‌ناپذیر نظام اسلامی در موارد و مواضع گوناگون، واکنش هوشمندانه و داهیانه براساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است. اکنون فرصت‌ها چون ابرهای بهاری درگذرند و انتظار می‌رود کشورهایی که در دیدارهای رسمی بر استقلال موضع خود در قبال برخی قدرت‌ها پافشاری می‌کنند به بازنگری در رهیافت‌های خود در حوزه سیاست خارجی پرداخته و با اتخاذ سیاستی معقول، فرهنگ چندجانبه‌گرایی و مسوولیت‌پذیری در صحنه بین‌المللی را در مقام عمل ترویج کنند.(جزئیات بیشتر)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
3
74
... بعد از چندین روز نفهمیده اید که چی شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
59
12
زرنگ...تو که فهمیدی بگووووو
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
5
46
صبر و خویشتن‌داری یا ...؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
3
15
انتقام سخت ولی قبلش ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
53
16
آفتاب جان میشه بگی تو اهل کجا هستی و رسانه چه کسی یا کسانی هستی!؟ به ایرانی بودنت و غیرت داشتنت حسابی مشکوکم
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
2
51
فهمیده اند که چی شده ولی ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
10
37
حیفا را قبلا گفته بودیم به آتش میکشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
2
12
قدیمیها گفتن اگرصبرکنی باقوره حلوا سازندبذارمعلوم بشه۱ جریان چی بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
8
2
افتاب
اين چند نقطه و جاهاي خالي بدعته جديدته؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
اسرائیل پشتیبانش روسیه و آمریکاست،ما با دست خالی و اقتصاد ضعیف هر کاری کنیم افتادن در تله آن ها است بهترین روش خویشتن داری و مذاکره مطلوب است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین