کد خبر: ۶۶۵۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

وضعیت سپرده‌های بانکی در اردیبهشت/ تهران دارای بیشترین مبلغ تسهیلات

بررسی وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان اردیبهشت ماه حاکی از افزایش ۳۴.۱ درصدی مانده سپرده‌ها و ۳۰ درصدی مانده تسهیلات بانکی نسبت به مدت مشابه در پارسال است.
وضعیت سپرده‌های بانکی در اردیبهشت/ تهران دارای بیشترین مبلغ تسهیلات
آفتاب‌‌نیوز :

آنچه اطلاعات بانک مرکزی از وضعیت مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان اردیبهشت ماه امسال نشان میدهد، مانده کل سپرده‌ها بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به اردیبشهت سال قبل به میزان ۳۴.۱ درصد و نسبت به پایان سال گذشته معادل ۵.۲ درصد افزایش یافته است. همچنین، بیش‌ترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده بیش از ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ نیز مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

علاوه براین، مانده کل تسهیلات بیش از ۱۹۰۰ هزار میلیارد تومان است که نسبت به زمان مشابه پارسال معادل ۳۰ درصد و نسبت به پایان سال قبل به میزان ۳.۱ درصد با افزایش مواجه شده است.

طبق این گزارش، بیش‌ترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران بیش از ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

براساس اعلام بانک مرکزی، نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۷۷ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۳.۲ و ۲.۴ واحد درصد کاهش را نشان می‌دهد که نسبت مذکور در استان تهران ۹۰.۵ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۷.۶ درصد است.

در این گزارش، یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بیان شده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

وضعیت سپرده‌های بانکی در اردیبهشت/ تهران دارای بیشترین مبلغ تسهیلات

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین