کد خبر: ۶۶۷۱۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
فیفا فدراسیون فوتبال ایران را نقره‌داغ کرد هرچند که رأی قابل اعتراض است

فاجعه ١٦٤ میلیارد تومانی

با وجود تکذیب مسئولان فدراسیون، اسناد محکومیت ٦,٢‌میلیون یورویی ایران در پرونده سرمربی سابق تیم‌ملی منتشر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

مدت‌هاست که فوتبال ایران با یک نگرانی بزرگ روزها را پشت سر می‌گذارد و آن هم پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون ایران است. این مربی بلژیکی که فقط ٦ ماه سرمربی تیم‌ملی بود و درمجموع یک ماه هم در خاک ایران حضور نداشت، به علت اخراج از تیم‌ملی در فیفا شکایتی را ثبت کرده و خواهان دریافت کل قرارداد سه‌ونیم ساله خود شده است. دیروز خبر رسید که ایران در این پرونده محکوم شده و باید مبلغ هنگفتی را بپردازد؛ موضوعی که ابتدا تکذیب شد اما بعد از چند ساعت با انتشار اصل حکم به تأیید رسید.

محکومیت ١٦٤ میلیاردی

انتشار خبری مبنی بر محکومیت فدراسیون فوتبال ایران در پرونده شکایت مارک ویلموتس به پرداخت ٦,٢‌میلیون یورو صحت داشت و برخلاف انتظار مسئولان فدراسیون قطعا بحرانی عجیب در فوتبال ایران با انتشار این رقم بدهی به مربی بلژیکی رخ خواهد داد. با تبدیل ٦.٢‌میلیون یورو به قیمت فعلی ارز دولتی به عدد ١٦٤‌میلیارد تومان می‌رسیم؛ مبلغی که نه تنها از بودجه یک‌سال فوتبال بلکه از بودجه سالیانه کمیته ملی المپیک هم بیشتر است! پرداخت آن به هیچ وجه در توان فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش نیست. جالب است بدانید ویلموتس پیش از این هم بیش از ٢‌میلیون یورو از ایران دریافت کرده بود؛ در حالی ‌که فقط ٦ ماه برای تیم‌ملی کار کرد و نتایج ضعیفی هم گرفت. در ماه‌های اخیر بارها درباره نوع عقد این قرارداد بحث و بررسی صورت گرفته و تاج و مسئولان وقت فدراسیون فوتبال هم اصرار داشتند که قراردادشان با ویلموتس کارشناسی امضا شده و حتی این مربی باید مبلغی را به ایران بازگرداند! بندهایی در قرارداد ویلموتس گنجانده شده که ابهامات زیادی درباره آن وجود دارد و این اختیار را به مربی بلژیکی داده که از موقعیت سوءاستفاده کرده و پولی را دریافت کند که به هیچ عنوان حقش نیست.

فاجعه ١٦٤ میلیارد تومانی

فدراسیون تکذیب کرد، حکم منتشر شد!

مثل خیلی از موضوعات و پرونده‌های قبلی این‌بار هم فدراسیون فوتبال بعد از انتشار خبر محکومیت ایران در پرونده مارک ویلموتس دست به تکذیب زد. در اطلاعیه فدراسیون فوتبال آمده: «با توجه به انتشار شایعاتی مبنی بر صدور حکم فیفا درباره پرونده سرمربی سابق تیم‌ملی برای تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند هیچ رأیی در این‌باره از سوی فدراسیون جهانی به این فدراسیون واصل نشده است.» اینکه چطور افرادی زودتر از فدراسیون توانستند به رأی فیفا در پرونده مارک ویلموتس دست پیدا کنند، بحث جدایی است و اینکه فدراسیون هم بدون هیچ توضیح دیگری دائما دست به تکذیب می‌زند هم در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد. باید به انتظار نشست و دید طی روزهای آینده فدراسیون بعد از ابلاغ این حکم چه توضیحی به رسانه‌ها و مردم خواهد داد؛ چون فقط یکی، دو ساعت از تکذیبیه فدراسیون گذشته بود که اصل این حکم روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. البته که حکم کمیته تعیین وضع فیفا هم نهایی نیست و ایران حتی در صورت محکومیت ٦,٢‌میلیون یورویی می‌تواند پرونده را به دادگاه CAS ببرد تا هم زمان بخرد و هم با استفاده از مدارک و مستندات جدید از زیر بار این بدهی سنگین فرار کند.

منبع: شهروند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
0
1
نتیجه مدیریت در ورزش کشور ما
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
0
1
باز هم سوء مدیریت . با زهم تباهی بیت المال . بابا بسه دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
0
0
تازه فهمیدید که فاجعه است؟! این فاجعه سالهاست در ایران رخ داده ولی کسی توجه نمی کند؟! این یکی مبلغش بیشتر از بقیه است که این گونه صدا کرده؟! کی روش و برانکو از این نمونه اند که درباره آنها حرفی نمی زنند!!! بازیکنان خارجی که بماند!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین