کد خبر: ۶۶۷۸۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳

ژاپن تایمز: آمریکا سازمان ملل را به صحنه نبرد و بحران تبدیل کرده است

«ژاپن تایمز» از روزنامه های انگلیسی زبان ژاپن نوشت: برخورد آمریکا با کشورهای دیگر در شورای امنیت سازمان ملل، این مکان را به صحنه نبرد و بحران تبدیل کرده است و هیچ راه روشنی برای رسیدن به یک قطعنامه دیگر وجود ندارد.
ژاپن تایمز: آمریکا سازمان ملل را به صحنه نبرد و بحران تبدیل کرده است
آفتاب‌‌نیوز :

ژاپن تایمز روز شنبه در مطلبی از شرایط ایجاد شده به عنوان بدترین بحرانی که شورای امنیت تاکنون به خود دیده است یاد کرد و نوشت: به اعتقاد ناظران، رفتار آمریکا باعث دسته بندی در درون این ساختار شده است بی آنکه راهی برای برون رفت از آن مشخص شده باشد.

در ادامه گزارش آمده است: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در تلاش برای فعال کردن مکانیسم ماشه با هدف نابود کردن برجام نه تنها موفقیتی نداشته بلکه واشنگتن را از هر زمانی در سازمان ملل تنها تر کرده است.

این گزارش افزوده است: آمریکا بخاطر اقداماتش درخروج از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ و تلاش برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران درگیر برخوردها و منازعات جدی با دیگر کشورها از جمله متحدانش در سازمان ملل شده است آنها که نمی خواهند با آمریکا در راستای بازگرداندن تحریم های ایران همکاری کنند.

روزنامه تصریح کرد: تقریبا می توان مدعی شد که آمریکا بخاطر فشارهای فزاینده بر ایران در شورای امنیت و سازمان ملل کاملا تنها مانده است و کشورهای دیگر حتی متحدان کلیدی واشنگتن مانند فرانسه و انگلستان هم این کشور را رها کرده اند.

رسانه ژاپنی شکست آمریکا در نمایش تاریخی در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را متذکر شد و خاطر نشان کرد که ۱۱ کشور رای ممتنع دادند و چین و روسیه با آن پیش نویس کلا مخالفت کردند و آمریکا بجز یک کشور یار و یاوری در شورای امنیت نداشت.

ژاپن تایمز ادامه داده است: ترامپ از وقتی قدرت را دراختیار گرفت فشارها و تحریم ها علیه ایران را افزایش داد و از برجام خارج شد و بارها از دولت سابق آمریکا انتقاد کرد که قرارداد بدی امضا کرده است و اروپایی ها را برای کاهش روابط تجاری و اقتصادی با ایران تحت فشار قرارداد تا مبادا بتواند به اهدافش دست یابد اما حسن روحانی رییس جمهوری ایران اعلام کرد که ایران تسلیم فشارها و زورگویی های آمریکا نخواهد شد و امروز ایران شاهد انزوای روزافزون آمریکا در عرصه بین المللی است.

در ادامه این گزارش آمده است: برخلاف آمریکا دیگر کشورها از برجام خارج نشدند بلکه آن را توافقی مناسب برای منع اشاعه و پیشبرد صلح و ثبات دیدند و متحدانی چون فرانسه و انگلستان به آمریکا پاسخ منفی دادند و روسیه و چین نیز در مقابل خواسته های آمریکا قد علم کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
0
اگر آمریکا موفق به چکاندن ماشه نشود بااین استدلال که سازمان ملل کاربردی برای حل مشکلات ندارد از آن خارج خواهدشد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین