کد خبر: ۶۶۷۹۱۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱

موشک های کروز حاج قاسم و ابومهدی به درخواست چه نهادی و با چه هدفی ساخته شدند؟

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه با اتمام تحریم‌ها در مهرماه، برنامه‌هایی برای همکاری با سایر کشورها وجود دارد، گفت: برای تقویت توان دفاعی منتظر لغو تحریم ها نیستیم.
موشک های کروز حاج قاسم و ابومهدی به درخواست چه نهادی و با چه هدفی ساخته شدند؟
آفتاب‌‌نیوز :

امیر سرتیپ افشین خواجه فرد، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صبح امروز با حضور در برنامه صبح به خیر ایران با اشاره به رتبه چهاردهم ایران در میان کشورهای قدرتمند نظامی اظهارداشت: صنعت نظامی پشتوانه هر فعالیتی است که در داخل انجام می‌شود و این جایگاه نشان از قدرت نظامی ایران دارد.

امیر خواجه فرد با اشاره به دو رونمایی اخیر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از موشک‌های شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی‌المهندس، گفت: از آنجاییکه تهدیدهای زیادی در همسایگی کشور ما وجود دارد، صنعت موشکی جز راهبردهای طولانی مدت نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

این مقام مسئول در وزارت دفاع با بیان اینکه موشک‌ها بر اساس خواست نیروهای مسلح و اهداف در نظر گرفته شده ساخته می‌شوند، افزود: یکی از این رونمایی‌ها در حوزه موشک‌های کروز بود که در ارتفاعات پایین حرکت می‌کنند و دیگری نیز در حوزه بالستیک انجام گرفت.

وی در ادامه گفت: در خصوص موشک کروز که از آن رونمایی شد باید اذعان داشت که این جنس موشک کروز دریایی بوده و برای اهداف دریایی در نظر گرفته شده.

این مقام مسئول در وزارت دفاع در پاسخ به پرسشی درباره قدرت عملیاتی و جنگی هواپیماها و جنگنده‌های موجود در کشور، گفت: در حال‌حاضر کلیه موتورهای مربوط به جنگنده‌ها در داخل اُوِرهال می‌شود و عملکردشان در حوزه نبرد نشان‌دهنده صدق گفتار درباره عملکرد آن‌ها است.

امیر سرتیپ خواجه‌فرد در ادامه با بیان اینکه در حال‌حاضر در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین یا پهبادها از وضع مطلوبی برخوردار هستیم، گفت: یکی از شاخص‌های توان رزم هوایی کشورها، هواپیماهای بدون سرنشین بوده که البته کاربرد گسترده این هواپیماها در حوزه جنگ الکترونیک است.

امیر خواجه‌فرد در ادامه با بیان اینکه امیر حاتمی وزیر دفاع اجازاتی در باب کمک به صنعت خودروسازی داده‌اند، اظهارداشت: این اجازه در شرایطی است که به رسالت اصلی این وزارت خانه یعنی صنعت دفاعی کشور آسیبی وارد نشود.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در بخش پایانی اظهارات خود با بیان اینکه با اتمام تحریم‌ها در مهرماه سال جاری، برنامه‌هایی برای همکاری با سایر کشورها وجود دارد، گفت: همکاری ایران با سایر کشورها هیچ وقت یک طرفه نبوده و ما در حوزه صادرات نیز محصولاتی داریم.

این مقام مسئول در وزارت دفاع افزود: برای تقویت قدرت بازدارندگی کشور، هر آن‌چیزی که در داخل نیاز به آن باشد را قطعاً تهیه خواهیم کرد و منتظر لغو یا عدم لغو تحریم‌ها نخواهیم ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین