کد خبر: ۶۶۸۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

اولین واکنش کرملین به خبر مسمومیت مخالف پوتین

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت، تشخیص وضعیت و شرایط الکسی ناوالنی از سوی کلینیکی در آلمان مشخص نکرده که وی واقعا و به طور حتم مسموم شده باشد.
اولین واکنش کرملین به خبر مسمومیت مخالف پوتین
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل امروز جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، این اتحادیه خواستار تحقیقات مستقل درباره شرایط و وضعیت الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه شد که هفته گذشته بر اثر آنچه گفته می‌شود مسمومیت بوده باشد، به کما رفت.

پسکوف با اشاره به شایعات درباره تبانی کرملین در احتمال مسمومیت ناوالنی گفت: این درست نیست و نمی‌توان آن را جدی گرفت.

پزشکان در کلینیک چریته در برلین گفته بودند که ناوالنی با مهارکننده‌های کولین‌استراز مسموم شده اما آزمایش‌های انجام شده برای تشخیص علت دقیق این وضعیت ادامه دارد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مطرح شده از سوی متحدان ناوالنی مبنی بر اینکه آنها بر این باورند که کرملین و شخص پوتین مسئول این وضعیت پیش آمده هستند، گفت: نمی‌توانیم چندان جدی با اتهاماتی که شما مطرح می‌کنید، رفتار کنیم. این اتهامات برخلاف حقیقت و مانند سر و صدای پوچ و بیهوده هستند.

وی ادامه داد: کرملین دلیلی برای انجام تحقیقات درباره اتهام مسمومیت ناوالنی ندارد و تنها زمانی دست به این تحقیق می‌زند که مسمومیت تایید شده باشد. همچنین کرملین این را نمی‌فهمد که چرا پزشکان آلمانی تنها با فرض اینکه این اپوزیسیون مسموم شده، درباره آن نتیجه‌گیری می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین