کد خبر: ۶۶۸۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
برای باج گیری از افسر سابق اطلاعاتی

عربستان، داماد سعدالجبری را هم بازداشت کرد

پسر افسر سابق اطلاعاتی اعلام کرد مقام‌های عربستان داماد این خانواده را پس از احضار وی برای انجام تحقیقات از سوی دستگاه امنیتی بازداشت کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

خالد الجبری، فرزند سعد الجبری، منتقد و افسر سابق اطلاعاتی سعودی، اعلام کرد روز دوشنبه گذشته مقام‌های این کشور سالم المزینی، داماد خانواده الجبری را پس از احضار وی به دستگاه امنیتی کشور برای تحقیقات بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، خالد الجبری در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر کرد گفت: عضو جدید خانواده در تلاشی آشکار برای ترساندن ما ناپدید می‌شود.

عربستان، داماد سعدالجبری را هم بازداشت کرد

وی افزود: سالم المزینی بدون هیچ اتهامی و تنها برای باجگیری از پدرم سعد الجبری توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

الجبری خاطرنشان کرد: مقامات امارات در سال ۲۰۱۷ المزینی را قبل از آزادی وی در ژانویه ۲۰۱۸ به عربستان سعودی تحویل داده بودند.

وی در این بیانیه توضیح داد که مقامات سعودی اموال المزینی را مصادره کرده و وی را از سفر بازداشتند، در حالیکه همسر و فرزندانش در کانادا زندگی می‌کنند.

الجبری همچنین مزدوران محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را به ربودن خواهر و برادرش که از حدود ۵ ماه پیش به "گروگان" گرفته شدند، متهم کرد که علت آن تحمیل فشار بر پدرشان برای تحویل خود به مقامات سعودی بود.

در اوایل ماه اوت، الجبری اعلام کرد که پدرش علیه بن سلمان دادخواستی ارائه کرده و در آن بن سلمان را به تلاش برای قتل وی در کانادا با ارسال یک تیم به منظور کشتن او مشابه جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی متهم کرد.

الجبری در مصاحبه اختصاصی با شبکه "سی ان ان" آمریکایی اظهار داشت که خانواده وی با "کارزار تروریستی غیرقانونی و فرا مرزی" روبرو شده‌اند.

سعد الجبری، مقام امنیتی سابق عربستان سعودی و بازوی راست شاهزاده محمد بن نایف بود که در سال ۲۰۱۷ از سمت ولایت عهدی برکنار و محمد بن سلمان جانشین وی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین