کد خبر: ۶۶۸۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

حماس لغو تحریم اقتصادی اسرائیل توسط امارات را محکوم کرد

جنبش حماس اقدام ابوظبی در لغو قانون تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی را کودتای امارات علیه مساله فلسطین دانست.
حماس لغو تحریم اقتصادی اسرائیل توسط امارات را محکوم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

 سامی ابوزهری، سخنگوی این جنبش توییت کرد: لغو قانون تحریم (رژیم) اشغالگر از سوی امارات به منزله کودتای امارات علیه مساله فلسطین و اعلام رسمی متحد شدن با (رژیم) اشغالگر علیه حقوق فلسطینی‌ها است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، طبق گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، روز شنبه بر اساس حکمی ریاستی از سوی خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس این کشور و حاکم ابوظبی، تحریم رژیم صهیونیستی لغو شده و به شهروندان اماراتی اجازه همکاری‌های تجاری و مالی با اسرائیلی‌ها داده شد.

طبق گزارش وام، "این حکم جدید در چارچوب تلاش‌های امارات برای توسعه همکاری‌های دیپلماتیک و تجاری با اسرائیل با ترسیم یک نقشه راه برای همکاری‌های مشترک، روابط دوجانبه تحریک به رشد اقتصادی و تقویت نوآوری فناوری صادر شد".

بر اساس این حکم به شهروندان اماراتی اجازه داده شد، با هیات‌ها و یا افراد ساکن اراضی اشغالی و یا افراد وابسته به آنها چه از نظر تابعیتی و یا کسانی که برای آنها کار می‌کنند در هر مکانی چه در سطح تجاری و چه فعالیت‌های مالی و یا هر گونه تعامل دیگری که لازم است، توافقنامه‌هایی را امضا کنند. همچنین به آنها اجازه وارد کردن، تبادل و همراه داشتن انواع کالاها و تولیدات اسرائیلی و تجارت با آنها داده خواهد شد.

این تصمیم پس از آن از سوی امارات گرفته شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا 13 اوت جاری از دستیابی امارات و رژیم صهیونیستی به توافق عادی‌سازی روابط خبر داد و این توافق با مخالفت گسترده مردم کشورهای عربی و محکومیت گروه‌ها و رهبری فلسطین مواجه شد و طرف‌های فلسطینی در بیانیه مشترکی این توافقنامه را خیانت امارات به شهر قدس، مسجد الاقصی و مساله فلسطین دانستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین