کد خبر: ۶۷۲۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
تبلیغات

بررسی بازار و قیمت دوربین و تجهیزات شبکه

این روز‌ها کمتر کالایی است که تحت تأثیر نوسانات اقتصادی قرار نگرفته باشد. متأسفانه در این میان برخی از فروشندگان از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و اجناس غیر اصیل و معتبر خود را با قیمت‌های عجیب به فروش می‌رسانند.
آفتاب‌‌نیوز :

تجهیزات امنیتی همچون دوربین‌های مدار و بسته و تجهیزات شبکه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تا سال‌ها پیش اغلب ابزارآلات امنیتی موجود در بازار، ساخت شرکت‌های خارجی بودند؛ اما خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد فعالیت گسترده کمپانی‌های داخلی تولید کننده تجهیزات امنیتی هستیم.

این موضوع باعث شده تا برخی از برند‌های غیر اصیل خارجی جایگاه خود در بازار را از دست بدهند و نماد‌های معتبر داخلی و خارجی نبض بازار را در دست بگیرند. در اینجا می‌خواهیم شما را با انواع دوربین‌های مدار بسته، پرکاربرد‌ترین تجهیزات شبکه و همچنین برند‌های معتبر موجود در این حوزه آشنا کنیم.

بررسی بازار و قیمت دوربین و تجهیزات شبکه

آشنایی با انواع دوربین‌های مدار بسته

این روز‌ها کاربرد‌های فراوان دوربین‌های مدار بسته بر هیچ کس پوشیده نیست. قطعاً همه ما در مکان‌های مختلفی با این نوع دوربین‌ها مواجه شده ایم. انوع مختلف دوربین‌های نظارتی در سطح شهر و در مکان‌هایی نظیر اتوبان‌ها و خیابان ها، کارخانه‌ها و مراکز صنعتی، ساختمان‌های اداری، مراکز تجاری و پاساژ‌ها و حتی در ساختمان‌های مسکونی دیده می‌شوند.

اما آیا همه این دوربین‌ها یک مدل و یک مکانیسم عمل یکسان دارند؟ واضح است که پاسخ منفی است. دوربین‌های نظارتی از نظر نوع سیگنال تولیدی، شکل و محل کاربری شان به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

دوربین‌های HD

یکی از روش‌های تقسیم بندی انواع دوربین مدار بسته، بر اساس نوع سیگنالی است که کیفیت تصویر بر بستر آن منتقل می‌گردد. برای مثال دوربین‌های HD کیفیت تصویر بالایی را بر بستر آنالوگ منتقل می‌سازند. به همین دلیل اگر کیفیت تصاویر ثبت شده فاکتوری است که برایتان در الویت قرار دارد، احتمالاً انواع دوربین HD پاسخگوی نیازتان خواهند بود.

به غیر از این نوع دوربین، دو برند داهوا و هایک ویژن نیز نوع ویژه‌ای از تکنولوژی انتقال تصویر را برای محصولات خود در نظر گرفته اند که عبارت اند از HDCVI و HDTVI یا Turbo HD.

دوربین‌های IP

یکی دیگر از دوربین‌های نظارتی بر اساس سیگنال تولیدی، مدل IP می‌باشد. این نوع دوربین‌ها که با نام دوربین‌های تحت شبکه شناخته شده اند، از پرطرفدار‌ترین دوربین‌های موجود در بازار هستند و بر اساس پروتکل‌های شبکه، اطلاعات را منتقل می‌کنند.

دوربین‌های تحت شبکه دارای یک کامپیوتر کوچک در درون خود هستند و به این ترتیب می‌توانند عضوی از یک شبکه به حساب بیایند. تکنولوژی مورد استفاده در این دوربین‌ها باعث شده تا قیمتشان کمی نسبت به سایر انواع دوربین‌های نظارتی بیشتر باشد؛ با این وجود ارتباط مستقیم دوربین با شبکه مزیتی است که همچنان به قیمت بالای آن می‌چربد!

دوربین‌های بالت

نوع دیگری از روش‌های دسته بندی دوربین‌های مدار بسته، بر اساس نوع محیط و کاربرد محصول می‌باشد. دوربین‌های بالت یا بولت یکی از انواع دوربین‌های نظارتی هستند که البته ویژه فضای باز طراحی شده اند.

این نوع دوربین‌های استوانه‌ای دارای یک پایه جهت نصب و یک نقاب جهت جلوگیری از ورود گرد و غبار و آب به درون دوربین می‌باشند. نکته مهم در خصوص این نوع دوربین‌ها آن است که به دلیل مقاومت در برابر باران و شرایط جوی مختلف، تولید کنندگان آن‌ها را بر اساس استاندارد‌های جهانی ضد آب و گرد و غباری همچون IP۶۶ و IP۶۷ طراحی می‌کنند.

بررسی بازار و قیمت دوربین و تجهیزات شبکه

دوربین‌های دام و اسپید دام

دوربین‌های دام برخلاف نوع بالت، برای فضای داخلی ساختمان‌ها و به شکل یک نیم کره ساخته شده اند تا به صورت سقفی قابل نصب باشند. با وجود آنکه این دوربین‌ها برای محیط‌های سرپوشیده قابل استفاده اند، اما از آن‌ها برای محیط‌های صنعتی و کارخانه جات استفاده نمی‌کنند.

این نوع دوربین‌ها اغلب در اماکنی همچون ساختمان‌های مسکونی، هتل ها، موزه ها، پاساژ ها، مراکز تجاری، شرکت‌ها و اداره جات‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تفاوت دوربین‌های دام و اسپید دام در آن است که مدل اسپید دام از نوع دوربین‌های متحرک و چرخشی است و این در حالی است که دوربین دام این قابلیت را نداشته و نمی‌توان از راه دور دستور چرخش را برای آن صادر نمود.

چگونه می‌توان دوربین‌های مدار بسته را تحت کنترل داشت؟

سوال بزرگی که در این میان به ذهن خطور می‌کند، آن است که حتی اگر دوربین نظارتی را برای خانه یا محل کار خود تهیه کردیم، چگونه باید از آن استفاده کنیم و فعالیتش را تحت کنترل خود داشته باشیم؟

کابل‌های شبکه اصلی‌ترین ابزار برای برقراری اتصال میان دوربین مدار بسته و سایر تجهیزات درون شبکه می‌باشد. سوییچ شبکه نیز عضو دیگری است که حضور آن برای استفاده درست از دوربین‌های تحت شبکه نوع IP لازم بوده و به عنوان پلی میان دوربین‌های نظارتی و سیستم‌های کامپیوتری و روتر‌های شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از مهمترین تجهیزاتی که وجود آن در کنار یک دوربین مدار بسته لازم و ضروری است، دستگاه ذخیره ساز تصویر می‌باشد که برای دوربین‌های HD از نوع DVR و برای دوربین‌های IP از نوع NVR تعریف می‌شود.

در ادامه به توضیح اجمالی این عضو مهم از تجهیزات شبکه لازم برای استفاده از دوربین‌های مدار بسته خواهیم پرداخت؛ تا انتها با ما همراه بمانید.

دستگاه‌های ذخیره ساز

همانطور که گفته شد، دستگاه‌های ذخیره ساز تصویر بسته به نوع دوربین مدار بسته‌ای که مورد استفاده ما است، به دو نوع NVR و DVR تقسیم می‌شود. دوربین‌های نوع IP تصاویر خود را به شکل سیگنال به دستگاه‌های ذخیره ساز نوع NVR و دوربین‌های نوع HD که اطلاعات خود را بر بستر آنالوگ انتقال می‌دهند، سیگنال‌های خود را به دستگاه‌های ذخیره ساز نوع DVR منتقل می‌سازند.

این دستگاه‌ها تصاویر تهیه شده توسط دوربین‌ها را دریافت می‌کنند و آن‌ها را نمایش داده و در صورت تمایل کاربر ضبط می‌نماید. دستگاه‌های ذخیره ساز، سیگنال‌های دریافتی خود را به وسیله کابل شبکه به سوییچ و در نهایت به روتر‌ها و مودم‌ها می‌رسانند تا کاربر بتواند از طریق اینترنت تصاویر را دریافت نماید.

برند‌های فعال در بازار دوربین و تجهیزات شبکه

همانگونه که در ابتدای این مطلب نیز به طور خلاصه اشاره کردیم، در حال حاضر شرکت‌های زیادی هستند که به تولید انواع دوربین مدار بسته می‌پردازند. اما برند‌های زیادی وجود ندارند که به طور اختصاصی تمرکز خود را بر ساخت تجهیزات شبکه و ابزار امنیتی گذاشته باشند و به عرضه محصولات متفرقه نپردازند.

از جمله نماد‌های کار کشته و معتبری که این روز‌ها کمتر کسی نام‌ها آن‌ها را نشنیده می‌توان به آی تی آر، ویزیترون، داهوا، هایک ویژن، تیاندی، هایلوک و... اشاره نمود. اغلب برند‌های نام برده به غیر از دوربین مدار بسته، مدت هاست که در تولید تجهیزات شبکه نیز به طور گسترده‌ای فعالیت می‌کنند.

این نماد‌ها همگی از جمله مقرون به صرفه‌ترین و در عین حال اصیل‌ترین محصولات را روانه بازار می‌کنند و مدت هاست که جایگاه ویژه‌ای برای خود دست و پا کرده اند.

چگونه دوربین و تجهیزات شبکه مورد نظرمان را بیابیم؟

بررسی بازار و قیمت دوربین و تجهیزات شبکه

این روز‌ها کمتر کسی برای تحقیق در خصوص کالای مورد نظرش به طور حضوری به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کند. بدون تعارف می‌توان گفت گزینه اول اغلب ما برای جستجوی کالای دلخواهمان اینترنت است که تنها با چند کلیک دنیایی از اطلاعات را در اختیار ما می‌گذارد.

اگر همین حالا هم نام کالا را به همراه برند مورد نظرتان را در اینترنت جستجو کنید، احتمالاً با تعدادی فروشگاه اینترنتی مواجه می‌شوید که تعدادی به طور عمومی و تعدادی هم به طور اختصاصی به فروش تجهیزات امنیتی می‌پردازند.

یکی از فروشگاه‌هایی که سال هاست فعالیت اختصاصی خود را در زمینه دوربین‌های مدار بسته و تجهیزات شبکه آغاز کرده، فروشگاه اینترنتی الرت ایران است. یکی از بزرگترین مزایای این وب سایت نسبت به سایر رقبایش، تنوع بالای محصولات و تعداد بالای برند‌های تحت پوشش آن است که دست خریدار را کاملاً باز می‌گذارد.

در آلرت ایران نه تنها دوربین‌های نظارتی، بلکه گستره وسیعی از تجهیزات شبکه مورد نیاز برای استفاده از دوربین و راه اندازی یک شبکه کامل نیز وجود دارد. به این ترتیب شما می‌توانید هر آنچه برای راه اندازی شبکه خود نیاز دارید، در یک نوبت و از یک وب سایت تهیه نمایید.

نکته جالب دیگر حضور یک تیم پشتیبانی متخصص در مجموعه آلرت ایران می‌باشد که در هر ساعت پاسخگوی سوالات مختلف شما هستند و مشاوره خود را به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌دهند.

آلرت ایران حتی پس از خرید نیز شما را تنها نمی‌گذارد! به این صورت که شما می‌توانید پس از تهیه محصولات دلخواهتان، با این مجموعه تماس گرفته و درخواست دهید تا یک تیم فنی جهت نصب و راه اندازی به محل اعزام گردند.

بد نیست اگر قصد تهیه دوربین یا تجهیزات شبکه را دارید، سری به آلرت ایران بزنید تا با ویژگی‌های فنی و قیمت کالای مورد نظرتان در بازار آشنایی بیشتری پیدا کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین