کد خبر: ۶۷۴۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

ارمنستان: باکو حملات خمپاره‌ای به «استپاناکرت» را از سرگرفته است

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان، از صبح امروز (چهارشنبه) حملات خمپاره‌ای به مرکز منطقه «قره باغ کوهستانی» و دیگر شهرک‌ها را مجددا آغاز کرده‌اند.
ارمنستان: باکو حملات خمپاره‌ای به «استپاناکرت» را از سرگرفته است
آفتاب‌‌نیوز :

«آرتسران هووانسیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان امروز (چهارشنبه) در صفحه فیس‌بوک خود از حملات خمپاره‌ای نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به «استپاناکرت» مرکز منطقه «قره باغ کوهستانی» خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان تصریح کرد که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان صبح چهارشنبه، حمله خمپاره‌ای به مرکز قره باغ کوهستانی و دیگر شهرک‌ها را آغاز کرده‌اند.

وی در پیامی اینگونه نوشت: «حملات خمپاره‌ای استپاناکرت و دیگر شهرک‌های آرتساخ (قره باغ کوهستانی) ادامه دارد».

از طرف دیگر خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در آخرین به روزرسانی‌های خود از اخبار مربوط به منطقه قره باغ کوهستانی به نقل از مقام‌های ارشد ارمنستان گزارش کرد که باکو تحرکات خود را در نزدیکی مرز ایران شدت بخشیده است.

بعلاوه، طبق گفته مقام‌های کشور ارمنستان، شهردار شهر «مغری» واقع در جنوب ارمنستان نیز در حین حملات جمهوری آذربایجان زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

دور جدیدی از تنش ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در خصوص منطقه قره باغ کوهستانی از تاریخ 27 سپتامبر (6 مهرماه) آغاز شد و طرفین درگیر یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم کردند و گرچه «شوشان استپانیان» یکی دیگر از سخنگویان وزارت دفاع ارمنستان روز سه‌شنبه از برقراری موقت آرامش در منطقه مرزی خبر داد اما آنطور که مقام‌های رسمی دو کشور تأکید کرده‌اند، خصومت‌‌ها همچنان میان دو کشور ادامه دارد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین