کد خبر: ۶۷۵۹۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

مرکل: اتحادیه اروپا پشت ایرلند را خالی نمی‌کند

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت که اتحادیه اروپا می‌خواهد با انگلیس به توافق تجاری برای دوران پسابریگزیت دست پیدا کند، اما در این مسیر هیچ گاه پشت جمهوری ایرلند را خالی نخواهد کرد.
مرکل: اتحادیه اروپا پشت ایرلند را خالی نمی‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از یورونیوز، آنگلا مرکل تاکید کرد که « ما [اتحادیه اروپا] خواهان کسب توافق با بریتانیا هستیم خصوصا از نقطه نظر ایرلندی‌ها که اهمیت فراوانی دارد.»

آلمان در حال حاضر ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را عهده دار است. مرکل که آخرین دوره ریاست خود بر اتحادیه اروپا را تجربه می‌کند، تصریح کرد که «اتحادیه اروپا ایرلند را نومید نخواهد کرد» ولی همزمان به مذاکرات بریگزیت برای خروج بریتانیا از اتحادیه ادامه خواهد داد.

آنگلا مرکل اضافه کرد: «نباید این واقعیت را از یاد ببریم که خواهان توافقی هستیم که هم منافع بریتانیا را درنظر بگیرد و هم منافع اتحادیه اروپا را تامین کند.»

ایرلند یکی از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپاست و اختلافات امنیتی و تجاری این کشور با بریتانیا یکی از مهم‌ترین موانع پیشرفت مذاکرات بریگزیت در دو سال اخیر بوده است.

براساس توافقنامه بریگزیت دوره انتقالی و یا گذار از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ آغاز شد و قرار است تا پیش از پایان سال جاری میلادی مذاکرات خاتمه یابد و روند نهایی شدن بریگزیت، خروج کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا، عملی شود.

اما با توجه عدم پیشرفت مذاکراتی که از ماه مارس گذشته آغاز شد، و در اوج شیوع ویروس کرونا، بعید به نظر می‌رسد که بریتانیا و اتحادیه اروپا برسر مبادلات تجاری و تبیین جایگاه لندن در بازار مشترک اروپایی که یکی از پرچالش‌ترین موضوعات مذاکرات بریگزیت است، تا پایان ماه دسامبر به توافق برسند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین