کد خبر: ۶۷۶۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

افزایش گرسنگان جهان در ۵ سال اخیر

بحران، جنگ و تغییرات آب و هوایی باعث افزایش شمار گرسنگان جهان در پنج سال اخیر شده‌ و اکنون مشکل همه‌گیری کرونا نیز به این عوامل اضافه شده و این فاجعه انسانی را تشدید کرده است.
افزایش گرسنگان جهان در ۵ سال اخیر
آفتاب‌‌نیوز :

"سازمان کمک به گرسنگان جهان" که یک سازمان آلمانی است از افزایش شمار گرسنگان در جهان خبر داده و اعلام کرده است که با پاندمی کرونا، این معضل ابعاد به مراتب فاجعه‌بارتری به خود گرفته است.

به گزارش این سازمان بر تعداد گرسنگان در جهان در پنج سال اخیر به شکل چشمگیری اضافه شده و علت آن نیز تنش، بحران، جنگ و خشکسالی و تغییرات زیست محیطی است که میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا از حداقل امکانات برای زنده ماندن محروم کرده است. اما با همه‌گیری کرونا وضع در برخی نقاط جهان بسیار وخامت‌بار شده است.

به گزارش دویچه‌وله، "مارله تیمه" رئیس این سازمان می‌گوید: گرسنگی بویژه در آفریقا و جنوب آسیا به شرایطی هشدارآمیز رسیده است.

همچنین بنابر آمار سازمان ملل متحد حدود ۸۲۱ میلیون نفر در سراسر جهان و به طور عمده در مناطق درگیری با بحران قحطی و گرسنگی مواجه هستند.

براساس داده‌های برنامه جهانی غذا و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، ۴۶۲ میلیون فرد بالغ در جهان از بحران سوءتغذیه و قحطی رنج می‌برند.

همچنین بنا به گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) بیش از ۲۰۵ میلیون کودک زیر پنج سال دسترسی منظم به غذا نداشته و در رشد وزن و قد آنها اختلال به وجود آمده است. این آمار می‌افزاید ۴۵ درصد از این کودکان نیز به دلیل سوءتغذیه یا قحطی جان خود را از دست می‌دهند.

قاره آفریقا از لحاظ میزان مرگ و میر ناشی از قحطی بالاترین آمار را دارد. تخمین زده می‌شود که حدود ۲۵۶ میلیون نفر در این قاره با معضل قحطی مقابله می‌کنند و حدود ۳۱ درصد جمعیت این قاره با مشکل سوءتغذیه روبه رو هستند. بیم آن می‌رود که این میزان به دلیل ویروس کرونای جدید (کووید-۱۹) و تغییرات آب‌وهوایی افزایش یابد.

بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد در قاره آسیا نیز حدود ۵۰۰ میلیون نفر از گرسنگی رنج‌ می‌برند. ۹ کودک از هر ۱۰ کودک که اختلال رشد در وزن و قد دارند در قاره آسیا و آفریقا به سر می‌برند. همچنین سه کودک از هر چهار کودکِ چاق در جهان در این دو قاره زندگی می‌کنند.

بنابر گزارش آناتولی، بنا به داده‌های شاخص جهانی گرسنگی در سال ۲۰۲۰ میلادی، شش کشور در قاره آفریقا، سه کشور در قاره آسیا و یک کشور در قاره آمریکا در جدول ۱۰ کشور اول دارای بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از گرسنگی در جهان قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین