کد خبر: ۶۷۶۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

حمله تند ترامپ به سناتور جمهوریخواه منتقد

رئیس جمهور آمریکا به سناتور جمهوریخواه "بن ساس"، که از او به خاطر نزدیکی‌اش به دیکتاتورها و نژادپرستان قائل به برتری سفید پوستان انتقاد کرده بود، حمله کرد.
حمله تند ترامپ به سناتور جمهوریخواه منتقد
آفتاب‌‌نیوز :

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بعد از آنکه بن ساس، سناتور جمهوریخواه، در سخنانی خطاب به اعضای حوزه انتخابیه خود به شدت از وی انتقاد کرد، همچون روال همیشگی خود با الفاظ توهین آمیز پاسخ او را داد.

به گزارش گاردین، ترامپ در توئیتی بن ساس را با الفاظ "کوچک"، "کم اثرترین سناتور از ۵۳ سناتور جمهوریخواه"، "نسبتا احمق و نفرت انگیز" و "مایه شرمساری ایالت بزرگ نبراسکا" توصیف کرد.

ترامپ در خاتمه این توئیتش نوشت: "به غیر از همه اینها، او فقط یک فرد شگفت انگیز است!"

بن ساس بعد از آن مورد هجمه ترامپ قرار گرفت که در گفتگو با اعضای حوزه انتخابیه خود که نخستین بار از سوی واشنگتن اگزماینر گزارش شد، اظهار کرد، رئیس جمهور آمریکا "پای دیکتاتورها را می‌بوسد" و " با نژادپرستان قائل به برتری سفیدپوستان عشقبازی می‌کند".

ساس در ادامه این صحبتش گفت: من اکنون چشم به احتمال یک حمام خون جمهوریخواهان در سنا دارم و به همین خاطر است که هرگز در قطار ترامپ نبوده‌ام.

اخیرا تحلیلگران در مرکز سیاست در دانشگاه ویرجینیا پیش بینی کردند، دموکراتهای سنا در انتخابات پیش رو بتوانند "بین یک تا هشت کرسی" را کسب کنند. این دموکراتها برای بازپس گیری کنترل سنا نیاز به کسب سه یا چهار کرسی دارند.

بن ساس ۴۸ ساله به عنوان کسی که چشم به نامزدی برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ دارد، تلقی می‌شود.

منتقدانش به او به خاطر این ادعا که "هرگز در قطار ترامپ نبوده" حمله و اشاره کردند به این در ۸۷ درصد مواقع به نفع کاخ سفید رای داده و قبلا در جریان استیضاح ترامپ نیز رای به تبرئه او داد.

ساس در صحبتهایش از ترامپ به خاطر برخورد با بحران همه گیری کروناویروس "همچون یک بحران روابط عمومی" انتقاد کرد.

او اظهار کرد: خانواده ترامپ با ریاست جمهوری همچون یک فرصت تجاری رفتار کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین